En österbottnisk Scania Interlink HD

Startat av DB, 23 juni 2016, 21:31:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DB

Det har ju visats bilder på några Interlink nu, men jag tänkte att ytterligare en säkert kan vara av intresse. Bussbolaget och researrangören Oravais Trafik i Vasa, Finland fick sin nya Interlink HD levererad för två veckor sedan, och idag fick jag möjlighet att ta en närmare titt på denna och bli runtvisad av en kollega. Tyvärr hade jag bara en enkel kompaktkamera till hands så bilderna är inte av bästa kvalitet, men bättre än inga bilder alls.

Bilderna får tala för sig själva, men jag kan ju tillägga att min uppfattning blev att Scania har lyckats utveckla en fantastiskt snygg och bra buss, jag börjar till och med tycka om exteriören :) Förarplatsen var suverän, allt var mycket lättöverskådligt och lättillgängligt.

Johan B

Väldigt intressant och trevligt att se. Ja Interlinken verkar inte vara så tokig, hoppas de visar sig hålla den nivå som Finland skämde bort oss med när de gav oss Carrus Star.

Krille

Inredning och förarplats ser ju ut att vara i stort sett identisk med Omniexpress. Får hoppas  dessa håller något bättre kvalité då  :)

K