Naturbilder, fyll på med era egna naturbilder här!

Startat av OSkar000, 25 maj 2007, 22:15:23 PM

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

the0fiskis

älgar vid vägen vid infraten till stöten (sälen)

(pilen vissar var dem står)

en av 3 älgar. (efter bild 1 kom en till älg springade över vägen)

tur att den vita bilen stog där annars hadde vi missat eller kanske kört på den 3 älgen

har lite mer bilder på älgarna om intresse finns men dem är lite dåligare :(

Olof Lagerkvist

Körsbär har en egenhet att sitta på krångliga ställen i gamla körsbärsträd. Stege och skylift hjälper inte alltid för att få fatt i dom. Men dom är vackra!

"Kotte" kommer och hälsar på om kvällen. Men han är lite blyg, han vänder sig alltid bort när man försöker ta en bild.

I gläntan stod älgmamman med några ungar. Trodde det var en sten eller buske först, men när jag zoomade med kameran såg jag vad det var.

Skottlands högländer är det något speciellt med. Här stannade jag vid en liten parkeringsficka och försökte sträcka på kroppen som hade varit på helspänn eftersom det är lite knepigt att köra vänstertrafik när man inte riktigt är van det. Men vacker vy var det att titta på.

Loch ness:

På cykel i Småland kan det se ut så här:

Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Mölle-Mats

Idag blev det en runda golf på Mölles golfbana. När jag skulle slå ut på 11:an så sade mitt spelsällskap "nu måste du titta bakom dig". Som den sanne golfare jag är så muttrade jag något om "jaja, sen när jag slagit ut". Drämde till bollen och vände mig sedan om - och denna syn mötte mina ögon:

En dovhjort lät sig väl smaka av buskaget precis bortom utslagsplatsen, och var fullkomligt oberörd av vår närvaro. Att det inte  var många meter bort från oss som hon stod framgår väl av denna bilden:

HJP

Paddor är också natur, även om de sitter på en asfalterad gårdsplan.
Fotograferad 5 september 2011.

HJP

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Jan I Nilsson

the0fiskis

Carl Eric

Citat från: Blue skrivet 18 september 2011, 00:37:10 AM

Vackraste jag sett på länge! Tror du att du skulle vilja mejla den till carleric.teoretiska@gmail.com så att jag kan ha den som skrivbordsunderlägg? Tack på förhand!

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Bussmicke

//Bussmicke.

Jan I Nilsson

Randiga moln över Holland ;)

Solnedgång över Syd Afrika :D

I Moholoholo park :)