Silverstrands Trafik [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 02 maj 2016, 01:43:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

När Svenska Motorvagnsklubben besökte Öland för ett par veckor sedan åkte gruppen runt på ön under helgen med två bussar från Silverstrands i Löttorp på just Öland. Den ena av dem var helt ny – den sattes i trafik två dagar innan vi åkte med den första dagen, d v s den 13 april. Här några bilder på den och den andra bussen som inte är gammal heller, den kom i juni förra året.

Silverstrands Trafik YBB966 vid Gunnarslund den 16 april.

Samma buss vid Lindby samma dag.

Den andra bussen, WJR033, vid Fagerrör den 16 april.

Båda bussarna vid Föra hembygdsgård samma dag.

Sundås

Riktigt trevligt!

Silverstrands tappar ju all skoltrafik från och med nästa höst, skall bli intressant att se vilka bussar som blir kvar.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Carl Eric

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 02 maj 2016, 01:43:29 AM

Silverstrands Trafik YBB966 vid Gunnarslund den 16 april.

Intressant med en Mercedes med dörrställning 1+0+1!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Carl Eric skrivet 02 maj 2016, 16:03:51 PM
Intressant med en Mercedes med dörrställning 1+0+1!

Tourismo K (tillsammans med föregångaren Tourino) erbjuds med 1-0-0 eller 1-0-1

yngrot

Trevligt  när jag var på Öland förra året körde jag förbi deras garage  men de flesta bussar var ute på körning .. Kör de någon veckoslut trafik ännu??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina