Nobina 7001 i Kalmar [Bilder]

Startat av Tobias, 14 februari 2016, 01:55:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Som tidigare skrivits här inne och lagts ut bilder på så rullar b .la en udda fågel i trafiken runt Kalmar just nu och det är Nobina 7001 i lack från Länstrafiken Örebro.

Under ett besök i Kalmar under fredagen den 12 februari lyckades jag fånga den på ett par bilder. :)


Nobina 7001 har just ankommit från Nybro på linje 131 och släpper av resenärer vid Kalmar C.


Här rullar den iväg mot uppställningen.


Gul - Blå/röd - Gul vid uppställningen.


En sidobild på bussen.


Här har den precis avgått från Kalmar C påväg mot Ålem.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Mikael T Nilsson

Tack, mycket trevliga bilder! Denna vagn lär ju lackeras om till KLT:s färgsättning inom kort.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Sundås

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 14 februari 2016, 08:22:25 AM
Tack, mycket trevliga bilder! Denna vagn lär ju lackeras om till KLT:s färgsättning inom kort.

Det skulle ske under vecka 8 vad jag förstod, då är det ju något mindre trafik på vissa håll.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Merikarhu

Det här får väl ändå ses som efterföljaren till B10M Säffle 2000, hur uppskattad blev den här typen? Det är ju inte våldsamt ofta man ser modellen.

/Merikarhu

Walter

Citat från: Merikarhu skrivet 15 februari 2016, 19:36:56 PM
Det här får väl ändå ses som efterföljaren till B10M Säffle 2000, hur uppskattad blev den här typen? Det är ju inte våldsamt ofta man ser modellen.

/Merikarhu

Nej den har ju inte lågentre så då blir det inte så många sålda.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Ja eftersom Sverige lider  av sjukdomen Lågentre/låggolv...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.