Min bedömning efter ha studerat närmre är att det bör vara E4 Järna - Pershagen. Taget i riktningen NO - SV intill gården Oxhuvudet och sedan har bilden spegelvänts. Aglasjön och Lillsjön hamnar precis utanför bild (kanske ville fotografen framhäva vägen genom att spegelvända bilden, kanske var sjöarna irriterande ljuskällor som gick bort vid andra fotograferingar). Bergsskärningen för den enskilda vägen i bildens nedre vänsterhörn stämmer in på detta liksom bergsskärningarna på motorvägen.
Idag finns en kraftledningsgata tvärs genom vägområdet men fanns inte med i 1951 års karta (Lantmäteriets historiska kartor) som är det äldsta kartmaterialet jag hittar. Jag vet inte när kraftledningen är byggd men det är inte otroligt att den byggdes efter 1969. Motorvägen från Södertälje till Järna var klar 1968 och det är högertrafik så bilden är från någon gång hösten 1967-1969.
Här har flygfotografen varit.
För att använda uteslutningsmetoden: Uppenbarligen kan väg 229 uteslutas eftersom det i så fall skulle ha funnits bebyggelse/sett annorlunda ut vid platsen, E4 Huskvarna - Gränna vill jag också utesluta (i så fall skulle Vättern ha synts på bild, det finns inga sådana karaktäristiska kurvor på den vägen som inte går nära Vättern). Jönköping går bort för redan då 1967-1969 fanns bebyggelse intill E4, där det inte var bebyggt var det ren åkermark och det finns inga bergsskärningar som ser ut så just där vid Jönköping.
Återstår då E18 vid Karlstad, E20 Göteborg - Alingsås eller väg 53 Nyköping - Oxelösund. Längs med väg 53 finns inte någon insprängd enskild väg i en bergsskärning nära motorvägen som skulle kunna stämma in med motorvägskurvorna. Vid Karlstad får jag inte heller ihop den insprängda enskilda vägen intill med hur vägnätet ser ut eller med topografin (det finns stora bergsskärningar intill motorvägen i Karlstad, men de är nästan samtliga vid Rudsmotet eller intill bebyggelse som fanns redan 1967. Längre österut nära Kronoparken som byggts efter 1967 går vägen i en mycket flackare terräng där det inte behövts bergssprängningar för vägen). Återstående alternativ är E20 Göteborg - Alingsås. Men även där är det samma historia som E4 vid Vättern, där det finns kurvor går vägen nära en sjö som borde synts på bild eller så går kurvorna genom skogspartier där det aldrig funnits åkrar intill.
Så jag håller vid att bilden är tagen någongång 1968-1969 över en ganska nyinvigd sträcka av E4:an och sedan spegelvänts för att framhäva vägen på omslaget. Ifall någon vet när kraftledningsgatan
här byggdes så skulle vi veta ifall det är möjligt att utesluta den här sträckan.