Regionaltrafik bussar från GO Transit Bus Station, Toronto, Canada, del 1 av 2

Startat av Enna, 04 februari 2016, 19:42:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Enna

Regional traffic busses from  GO Transit Bus Station, Toronto, Canada (denna firman hade även tågverksamhet)

Tjejen från Finland med en bussgalen gubbe ;)

Bussmicke

Sverige, Se och Lär! Så här skall en busstation se ut. Inte en massa dumheter som skyltar o stolpar nära trottoaren. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Henke

Trevliga bilder. Roligt att se bussar från andra delar av världen än Stockholm, även om såklart SL-bussar också har sin charm...

Om man tittar lite snabbt på dina bilder, kan inte låta bli att vara lite nostalgisk, inte exakt som, men om man tar bort "GO" sätter dit en Näckros på sidan  :)

Enna

Tack, det kommer ännu flera bilder bara jag hinner: bussarna kommer Sverige, Danmark, Sweitz, Liechtenstein, Österrike, Frankrike, Italien,
Island, Grand Kararia Spanien (och Canada skickat). Till följande begärde gubben  min att lägga fram Islänska bussar från 09/2015.
MVH Enna från Finland
PS Solen skiner, några minus grader pch marken är igen vit, NU är det vinter även här. I helgen hade vi snön borta nästan helt. :D   8)
Tjejen från Finland med en bussgalen gubbe ;)

bastyaelvtars

Är det någon som kan förklara orsaken/fördelarna på det extremt långa axelavståndet på bussarna?

Knut

Citat från: PeterS skrivet 06 februari 2016, 12:07:40 PM
Är det någon som kan förklara orsaken/fördelarna på det extremt långa axelavståndet på bussarna?
Fördel = stabilitet
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge