Brand vid Koppargården 26 November.

Startat av Möllers, 26 november 2007, 22:05:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

:-\

Tobbe

Fina bilder Möller. Jag hoppas att det inte blev några innebrända eller skadade.
/Tobbe

Möllers

tror en blev skadade.
Tack jo den dagen glömmer jag nog inte kommer sitta i skallen lite till.
Kom eld glött där jag var var inte så bra stå där.

Möllers

ska ditt där sen ner det är ljust ute ska jag fota mer polis bilar o brandbilar så klart o huset med  ;D

Melker

Snygga bilder Mattias!!!

Det verkar tyvärr vara "inne" med vindsbränder nu, Borås, Landskrona och sen Limhamn inom i stort sett ett dygn... Hoppas det räcker med dessa tre, inte roligt att bli av med sitt hem nu inför julen.

Många intressanta fordon finns det på bilderna, men ett par stycken sticker ut lite mer. Dels den "lilla" tankbilen från Tågarps Frivilliga Brandkår som trevligt nog fick komma in från Svalövs kommun och hjälpa till med sin Volvo F615S från 1979. Den bilen har tidigare stått i Lönsboda i Osby kommun. Sen var ju även en av kommunförbundet i Skånes ledningsbussar på plats, den som står placerad på stationen i Bårslöv i Helsingborg. (Det fordonet passar ju extra bra i det här forumet :-) Det är en Volvo B6FA från 1985 som "Karossi" gjort påbyggnaden på och Tollarpkaross fixat inredning och larmutrustning etc. på.

Fundering: "Karossi", är det något företag som heter så (det låter finskt) eller är det en del av ett företagsnamn?

Peter L

Citat från: Melker skrivet 27 november 2007, 08:20:17 AM
Snygga bilder Mattias!!!

Det verkar tyvärr vara "inne" med vindsbränder nu, Borås, Landskrona och sen Limhamn inom i stort sett ett dygn... Hoppas det räcker med dessa tre, inte roligt att bli av med sitt hem nu inför julen.

Tyvärr ja... bor tvärs över Potatisåkern och blev väckt av grannen 23.55 i natt när branden precis trängt genom taket. Skrämmande att se hur snabbt den sedan spred sig till andra sidan trots idogt arbetande brandmän. Vid 4-snåret började det ordna upp sig, men släckningsarbetet har pågått hela förmiddagen och nu har byggkranen kommit för att börja rensa i brötet på vinden. Har tyvärr inga möjligheter att lägga upp mina bilder på nätet, men ni ser annars omfattningen på Sydsvenskans nättidning.

En liten detalj i allt bedrövelse: Potatisåkern tillhör inte Limhamn utan ligger på Fridhem och tillhör Västra Innerstadens stadsdelsförvaltning. Så det så!  ;D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Melker skrivet 27 november 2007, 08:20:17 AM
Snygga bilder Mattias!!!

Verkligen inte. Branden i Borås åtminstone var dessutom anlagd. Sedan dröjde det 20 minuter från det interna larmet, som finns i huset, gick tills någon ringde 112. Hur kan folk vara så rädda för att larma. På mig sitter det i ryggraden att larma så fort jag ser något. Må det sedan vara att branden hunnit slockna under samtalet. Eller att jag är den tjugonde som larmar om samma sak. Men inte tar de illa upp på 112 för det. På 20 minuter måste ju branden ha hunnit sprida sig så mycket att även grannarna måste ha sett den.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

tackar .
Jag kollade på mammas data då var dom sämre där på ljus styrkan mer vit  o svart bilder än på min data varför är det så.
Dags för mig köpa en ny data skärm märker jag känner mig så lurat på bilderna nu  :-\

Möllers

Möllers

ska köpa en ny data skärm så blir mina bilder bättre.
blir i 19Dec

Bengt Lindstein

Det är inget fel på dina bilder.

Hälsar
Bengt

Möllers

Bengt Lindstein

Det är inget fel på bilderna när det är mörkt ute heller, om du vill ha dom ljusare så hjälper det knappast att byta skärm  ;) möjligen så kan man redigera dom i Photoshop eller något annat liknande program för att få dom lite ljusare.

Hälsar
Bengt

Möllers

Ska köpa Photoshop sen till min nya dator  :)
Jag har för lite hårdisk på denna datan nu.

Möllers