H23 Capitol väntar på skolbarn

Startat av Gunnar D, 03 september 2015, 19:19:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

WalleW

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 06 september 2015, 09:37:20 AM
Hej. När vi nu i alla fall har spårat ur från ämnet, så kan jag nämna att
min första kontakt med mellanölet också skedde under värnplikten på F16
i Uppsala. Vi var ett gäng som köpte en sexpack Carlsberg Hof.
Kan även nämna att priset var en krona per flaska.
Den sista mellisen jag köpte 1977 var på rea för en krona burken.
M.a.o så var den sista ölen billigare än den första 33cl mot 45cl.
Nisse.

Hello!
Beträffande urspårat ämne... Till och med vid min mellis-premiär var en Capitol inblandad och naturligtvis en på linje 15 / 515.
Jag gick i 8:an på högstadiet och skulle med resten av klassen åka till Hökarängen och lussa för en lärare. Vi var alla klädda som stjärngossar och lucior. Vid Uppfartsvägen kom den första burken TT fram ur en väl kamouflerad kaffekorg och vi turades sedan om att dricka och att skymma chaufförens spegel (vi kunde redan då). Framme vid Odenplan var humöret på topp, men när vi skulle sammanstråla med den del av klassen som hade åkt med en tidigare tur sprack planen. Det fanns inte en person på den trängselfyllda T-baneperrongen som inte hade stjärngosse-strut eller lucia-krona på sig...  :o !   /   M v h   Walle

WalleW

TILLRÄTTALÄGGANDE !

I mitt föregående inlägg i det urspårade ämnet "mellanöl", vilket väl ändå har ådragit sig oväntat stort engagemang på forumet  :), vill jag bara korrigera en liten detalj...
Det var inte min mellis-premiär på Lucia-resan ombord på Capitolen, mellanöl fanns inte då.  Det var starkare grejor i knepiga burkar som tillhandahölls av en klasskompis vars pappa hade en skeppsfurnerings-firma... ;D...
Mellanölet "kom in i bilden" på gymnasie-tiden och saknar specifikt minne för mig... undrar varför... ::)       / M v h   Walle