En fråga om Nobina 0067 i Norrtälje

Startat av eldani, 16 augusti 2015, 15:11:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Är det någon som vet varför buss 0067 XNZ824 fortfarande är registrerad hos Nobina i Norrtälje enligt transportstyrelsens hemsida. För den finns ju inte kvar i kommunen. För det har varit upp på en annan tråd tidigare på forumet och då har det sagts att den har lämnat kommunen. Jag har en fundering är den på renovering efter branden den 2014-04-02 och den är avställd från och med en 2014-04-14 och kommer den tillbaka och ska sättas i trafik igen. Som den fortfarande är registrerad hos Nobina i Norrtälje. Det är min gissning.

DEB

Transportstyrelsens fordonsuppgifter ska aldrig betraktas som fullt tillförlitliga. Fordon kan vara skrivna på en ort, men i själva verket befinna sig någon annanstans. Likaså kan fordon sluta användas utan att de ställs av. Sidan ska ses som en vägledning och hjälpmedel och inte mer, då sidans uppgifter inte alltid stämmer överens med verkligheten.

Som svar på din fråga, så vet jag inte vad som ska hända med 0067, nej. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ersa

Då man varit inne i den och sett nivån på skadorna är det ytterst svårt att föreställa sig att en renovering är lönsam. Speciellt med tanke på att det rör sig om ett 6 år gammalt fordon utan brandförsäkring.
Även om det hade rört sig om ett äldre fullförsäkrat entusiastfordon hade en renovering blivit kostsam och tidsödande.

eldani

Citat från: DEB skrivet 16 augusti 2015, 16:39:02 PM
Transportstyrelsens fordonsuppgifter ska aldrig betraktas som fullt tillförlitliga. Fordon kan vara skrivna på en ort, men i själva verket befinna sig någon annanstans. Likaså kan fordon sluta användas utan att de ställs av. Sidan ska ses som en vägledning och hjälpmedel och inte mer, då sidans uppgifter inte alltid stämmer överens med verkligheten.

Som svar på din fråga, så vet jag inte vad som ska hända med 0067, nej. :)

Jag såg att jag hade glömt att den är avställd från 2014-04-14 i texten. Så nu har jag ändrat lite i min inlägg så det blir rett.