Ett par gamla svenskar i Daugavpils [Många bilder]

Startat av Tobias, 10 augusti 2015, 22:02:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 augusti 2015, 14:13:18 PM
Det hindrar väl inte att de senare köpt Solaris från Warszawa. Lackeringen bussen här är samma - eller åtminstone snarlik - som den i den polska huvudstaden. Men de Solaris jag sett från Daugavpils av 2001-2002 års leverans har varit gula och gröna.

Det finns 28st Solaris i Daugavpils, blandat röd/gula och grön/gula. Samtliga är byggda 2001, men de är levererade både 2001 och 2002. Det skulle väl kunna vara så att en del av vagnarna från början var tänkta till någon annan kund.

I Övrigt riktigt trevliga bilder! :D

LeMKL

Den bohuslänska bussen Swebus 3766 gick i Uddevalla och den sista tiden i Munkedal fram till 2001.

Cyklisten

Det jag inte blir klok på är att dessa Solaris har exakt samma färgsätning som en serie som samtidigt såldes till en privat firma som körde några linjer inom Warszawas lokaltrafik. Det verkar som att man färdigställde fler bussar än som var beställda från början och sedan sålde till en annan kund.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 augusti 2015, 11:38:14 AM
Jag tycker mig se både en Solaris och en Ikarus i bakgrunden på bilderna.
Visserligen varken ryskt eller inhemskt, men sannolikt inte svenska heller.

Solaris är inte särskilt upphetsande. De finns överallt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tobias

Det frågades om modernare bussar i Daugavpils, och jo jag såg ett par. Det var inte bara de som stod uppställda vid bussterminalen utan jag fick även denna på bild vid Tukuma iela.

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

CJB

F.d Swebus 2843 verkar - av lacken att döma - vara den som ägdes av Kneippbyn Fritidsanläggning söder om Visby

/CJB

virtual1