Swebus 3031 ute och rullar!

Startat av virtual1, 21 juli 2015, 09:59:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Första bilden på dessa nya individer här på forumet skulle jag tro, vita dioder som Flygbussarna på LED-skyltarna, ganska snyggt - varför använder inte fler det?

homer

Vad är de för svart som sitter ovanför reg. skylten?

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Bussmicke

Kan du inte lägg upp större bilder alt. lägga ut på nåt bättre ställe. Klickar man på bilden får man inte se någon bild. Så orkar jag inte hålla på med.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Citat från: Bussmicke skrivet 21 juli 2015, 13:02:32 PM
Kan du inte lägg upp större bilder alt. lägga ut på nåt bättre ställe. Klickar man på bilden får man inte se någon bild. Så orkar jag inte hålla på med.
Klicka på bilden och sen klicka på Download image så fåru en stor variant ;) Men ja, kan hålla med om att det är bökigt.. och Imageshack verkar ju bara bli sämre och sämre för oss som använt det gratis. Dock ska virtual1 ha ett tack för att han trots allt delar med sig av bilden! =)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Ersa

De tre olika webläsarna på min mobila enhet klarar inte alls av att få upp någon större bild.

groenis

Homer
Det svarta ovanför regskylten är en avståndsradar.

Ställer man in hastigheten på 90 och kommer ifatt en långsammare trafikant så sänker radarn hastigheten men skulle fordonet
framför sakta in och stanna så gör bussen det också sedan när framförvarande kör så följer bussen efter .

kul grej att leka med , självklart behöver man inte följa efter framförvarande utan man kör som vanligt och kör om.

/Lennart

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 21 juli 2015, 13:57:05 PM
De tre olika webläsarna på min mobila enhet klarar inte alls av att få upp någon större bild.

Konstigt. Standardwebbläsaren på min samsung  visar bilden direkt.

homer

Citat från: groenis skrivet 21 juli 2015, 14:57:50 PM
Homer
Det svarta ovanför regskylten är en avståndsradar.

Ställer man in hastigheten på 90 och kommer ifatt en långsammare trafikant så sänker radarn hastigheten men skulle fordonet
framför sakta in och stanna så gör bussen det också sedan när framförvarande kör så följer bussen efter .

kul grej att leka med , självklart behöver man inte följa efter framförvarande utan man kör som vanligt och kör om.

/Lennart

tack för svar, misstänkte att de var nått tekniskt hjälpmedel

Staffan Sävenfjord

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2015, 16:12:04 PM
Konstigt. Standardwebbläsaren på min samsung  visar bilden direkt.

Antagligen fungerar det hos dig eftersom bilden hämtas direkt från din hårddisk.

yngrot

Fick upp reklam för något pokerspel eller dylikt  och andra försöket bara det snurra hände inget
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

virtual1

Citat från: Viktor Andersson skrivet 21 juli 2015, 12:56:54 PM
Väldigt snygg bild

Tack =) - och anledningen till att jag inte har en bättre bildtjänst än så här är att jag numer som nybliven pappa har väldigt liten tid att vara ute och plåta samt redigera bilder, så att då betala massa pengar i månaden för en bättre tjänst jag knappt använder är bara onödigt...

Jan

Funderar på dörrställningen 1+0+1. Enligt medlemmar här på forumet innan var man på Swebus både ledning och förare missnöjd med denna dörruppställning på 70xx. Varför väljer man den igen?
I branschen i 40 år

Viktor Andersson

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2015, 21:18:11 PM
Tack =) - och anledningen till att jag inte har en bättre bildtjänst än så här är att jag numer som nybliven pappa har väldigt liten tid att vara ute och plåta samt redigera bilder, så att då betala massa pengar i månaden för en bättre tjänst jag knappt använder är bara onödigt...

Det är förståligt när man har små barn och Grattis
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2015, 21:18:11 PM

Då får jag passa på att gratulera då. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.