Huvudmeny

Blivande Oslobor?

Startat av Frippe Fribas, 12 maj 2015, 16:00:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Dessa två "gröngölingar"stod i Värtahamnen den 19/4, det stod även en likadan i Helsingfors när jag åkte därifrån dagen innan.
Eftersom det stod #RUTER på alla tre antar jag att det är blivande Oslobor?
De två fd Stockholmarna är Nobinabussar i 51xx-serien har jag för mig (hittar inte noteringen just nu).

AdmirT

Den korta SL-röda ser ut som Nobina 5253...
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Knut

Gassbusser skal til Nobina avd Ski, evt biodiesel skal til Norgesbuss Drøbak.
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Mikael T Nilsson

Citat från: Knut skrivet 12 maj 2015, 17:09:07 PM
Gassbusser skal til Nobina avd Ski, evt biodiesel skal til Norgesbuss Drøbak.

Jag lyckades fånga en av de gröna blivande Oslobussarna på bild under transporten vidare från Stockholm mot Oslo (inv.nr. 2008).
Är detta en av gasbussarna som tillhör Nobina?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

SL i Wien

Intressant. Den har en österrikisk provkörning registreringsskylt från Salzburg.

Mikael T Nilsson

Citat från: SL i Wien skrivet 13 maj 2015, 15:40:01 PM
Intressant. Den har en österrikisk provkörning registreringsskylt från Salzburg.

Intressant! Undrar om det handlar om ploj eller om det fanns någon tanke bakom.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

väldigt snygg och diskret gastank, men jag gissar att man inte kör på gas hela vägen till norge utan kanske bussen mellanlandar i kungens kurva för att där lastas på trailer?

Knut

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 maj 2015, 15:20:39 PM

Jag lyckades fånga en av de gröna blivande Oslobussarna på bild under transporten vidare från Stockholm mot Oslo (inv.nr. 2008).
Är detta en av gasbussarna som tillhör Nobina?
dette er nok en Nobina avd Ski vagn. Skal i trafik från 21.juni
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 14 maj 2015, 11:46:38 AM
väldigt snygg och diskret gastank, men jag gissar att man inte kör på gas hela vägen till norge utan kanske bussen mellanlandar i kungens kurva för att där lastas på trailer?

Hej,

Jag tror inte den stannar till vid Kungens kurva. Bilden är tagen norr om Stockholm ut mot E18 åt Oslo och färdvägen kommer inte att gå söderut via Kungens kurva.

Citat från: Knut skrivet 14 maj 2015, 16:10:32 PM
dette er nok en Nobina avd Ski vagn. Skal i trafik från 21.juni

Tusen tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Lars-Håkan_E

Gissningsvis fyller man på gastanken i Örebro eller Karlstad.

groenis

Mötte två vagnar vid Barkarby på E 18 som gick för egen maskin nordväst ut 2015-05-14

/Lennart

Jacob

Stötte på 2007 i Karlstad natten mellan tisdag och onsdag. Blev en snabb mobilbild.

Särskrivning är en dödssynd!

Mikael T Nilsson

Tack för era uppgifter och bilden på 2007. Tydligen fler som följt dessa bussars resa genom Sverige.
Vänliga hälsningar,

Mikael

j-a

Stod ett gäng nya  3 axliga volvo 8900 med den färgen i Säffle förra veckan också  :)

J0han

Kom även en 2axlig buss på gamla E18 Enköpingsvägen idag