Ramkvillabuss Åseda...(Bilder)

Startat av Patrik, 19 april 2015, 10:59:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag tänkte visa lite bilder från garaget och bussarna som är stationerade i Åseda

Garaget har fyra bussar och är placerat på samma tomt som Åseda Trafik äger, precis bredvid Preem

Fyra bussar är stationerade i Åseda, längst bort 3004, sen 2204, 2304 och närmast 2404

2404 går på samma tjänst varje dag som går mellan Växjö och Vimmerby, därför behöver den dubbla biljettmaskiner med tillhörande läsare

Och det är den enda av dom fyra som har en toalett, placerad vid bakdörren

Tre av bussarna är 15 meter, den fjärde är 13m och är den längst bort.
Dom här tre kör bl.a. till Växjö, Lenhovda, Braås, Klavreström, Lindshammar, Alstermo etc.

Mobitec sköter skyltning, utrop och nästa hållplats

Insidan av den korta busssen

Här är den "vanliga" arbetsplatsen, den svarta skärmen vid växelspaken ska egentligen ta över efter Mobitec-dosan men fungerar inte så bra än

Motorvärmare ikopplad och dieselvärmaren är tidsställd i kallgaraget

3004, 2204, 2304, 2404
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

homer

Trevliga och snygga bussar, gillar att det är "trä"golv istället för grått som de flesta bussar har.
men förarplatsen ser extremt trång ut och skärmen som sitter i taket längst fram antar jag stör föraren när de är mörkt ute?

sen förstår jag inte riktigt... kör ni med dieselvärmare i garaget??? eller menar du att den är avstängt?

Patrik

Citat från: homer skrivet 19 april 2015, 13:49:24 PM
Trevliga och snygga bussar, gillar att det är "trä"golv istället för grått som de flesta bussar har.
men förarplatsen ser extremt trång ut och skärmen som sitter i taket längst fram antar jag stör föraren när de är mörkt ute?

sen förstår jag inte riktigt... kör ni med dieselvärmare i garaget??? eller menar du att den är avstängt?

Förarplatsen är inte så trång men det är en del skärmar så lite är det i vägen.
Skärmen i taket har jag inte använt i mörker än men den sitter ganska högt upp...

Garaget är ett kallgarage så det är runt 5-10 grader i det och dieselvärmarna är inställda så att dom ska starta någon timme innan man tar ut dom på morgonen.

Bussmicke

Mycket bra bilder.  Visste inte att även LT Kronoberg körde till Vimmerby.  Ötraf visste jag med linje 580. Vad heter den ni kör? 
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2015, 16:46:10 PM
Mycket bra bilder.  Visste inte att även LT Kronoberg körde till Vimmerby.  Ötraf visste jag med linje 580. Vad heter den ni kör?

320 till Hultsfred och sen 35 till Vimmerby och samma tillbaka.

1896

Härligt med ett riktigt garage på en liten depå, det är tyvärr inte så vanligt i dessa dagar.

Sundås

Citat från: Patrik skrivet 19 april 2015, 16:51:55 PM
320 till Hultsfred och sen 35 till Vimmerby och samma tillbaka.

Omlopp 199 i Kalmar Länstrafiks värld..  :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

busexperte

tackar för bra detailrik bilder - alltid bra färd pa riksvägen 23an :)

yngrot

Roligt se bilder på dessa bussar . Lacken är ju verkligen läcker  men som någon skrev förarplatsen ser trång ut och sikten skyms av biljettmaskiner..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina