Då och senare... (Bilder)

Startat av Oskar A, 20 november 2007, 22:37:24 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: Cero skrivet 21 november 2007, 16:06:25 PM
AC-lådan för bakre delen. Det behöver ju inte vara fusklackat. Det mittersta partiet på boxen är väl en avtagbar lucka och det kan vara så att den har pajat och man gjort en Kajsa Warg och tagit vad som fanns tillgängligt.

/Cero

Eller så resonerar man at gemene man inte tittar på taket och därför inte lägger pengar på att lacka om det. (Finns ju fler exempel på att man sparar in på detaljer vid omlack) Sparar ju pengar om inte annat.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

undrar om det kommer 3 färgen sen där  :o

MattiasJ

jasså det var en AC ?? jag ville inte säga de, då jag trodde att AC bussar inte har öppningsbara fönster.. inte i Helsingborg i alla fall... Har alla blåa ledbussar för Stomlinjerna AC ??

Ersa

Citat från: Walter skrivet 21 november 2007, 16:12:13 PM
Eller så resonerar man at gemene man inte tittar på taket och därför inte lägger pengar på att lacka om det. (Finns ju fler exempel på att man sparar in på detaljer vid omlack) Sparar ju pengar om inte annat.

Som Swebus blåa vagnar i Umeå. Allt från fönstren och uppåt är fortfarande vitt  :P

Cero

Citat från: Walter skrivet 21 november 2007, 16:12:13 PM

Kan vara så, men Söderorts Omnicity har alla burkar röda. Busslink brukar inte fuska på detta sett, vad jag sett, men jag kan givetvis inte gå i god för att det aldrig skett.

Vill minnas att man på SL-tiden målade om en del vagnar till SL86 utan att måla själva taket. Det fick förbli oxblodsrött. Inte så snyggt när man såg bussen uppifrån.

/Cero