Efterlysning - Bild på brunna SS A23 v 398

Startat av Gunnar D, 15 mars 2015, 16:25:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Jag vill minnas att jag har haft en bild på A23 398 utbränd år 1955. Jag tror att bilden var från en annons i en facktidskrift och att jag av misstag kastade den för ett antal år sedan. Jag har sedan dess sökt den bilden men har ej kunnat finna den.
Finns det möjligen någon här som har den bilden (eller någon motsvarande)?

Mvh Gunnar

robergh

Hm var inte det reklam för ett försäkringsbolag?

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 15 mars 2015, 17:25:27 PM
Hm var inte det reklam för ett försäkringsbolag?

Mr H

Jag vet att Vegete hade en serie annonser med sådant tema men har inte kunnat hitta denna bild bland dessa.

/Gunnar

robergh

Citat från: Gunnar D skrivet 15 mars 2015, 18:30:34 PM
Jag vet att Vegete hade en serie annonser med sådant tema men har inte kunnat hitta denna bild bland dessa.

/Gunnar

Undrar om det inte fanns som annons i dåtida Svensk Lokaltrafik.

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 15 mars 2015, 20:03:27 PM
Undrar om det inte fanns som annons i dåtida Svensk Lokaltrafik.

Mr H

Det stämmer, jag har ögnat igenom ett antal i mitt tycke relevanta årgångar. Hittat ett antal annonser men inte just med 398. Nu var det inbundna årgångar och ett antal omslag var bortskurna.

/Gunnar

Gunnar D

En färgbild på en A23 på "pallbockar" på Hammarby verkstadsgård visades i ett spårforum för flera år sedan. I bakgrunden ses en A5, B29 och H15. Om jag minns rätt så var det i bildtexten inte helt klart om det var 396 eller 398. Vet någon här vilken vagn det var?

/Gunnar

Gunnar D

Jag har glädjen att meddela att bilden på 398 har hittats i Svensk Lokaltrafik nr 3/1960 sid 31!  :D

Mvh Gunnar

robergh