Ny 9500 till Västernorrland

Startat av Fredde, 24 februari 2015, 17:36:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Okänd Volvo 9500 hos Volvo, Huddinge 2015-02-24.

Okänd Volvo 9500 hos Volvo, Huddinge 2015-02-24.

Bussmicke

Lär väl vara synlig i Sundsvall på linje 28(?) som de kör.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Ber om ursäkt ifall jag kapar tråden, men då det ändå var denna lackering...

Igår mötte jag en karavan nya Volvo 8900 (Hann se 3-4st, boggi om jag minns rätt) i höjd med Knivsta, bussarna var på väg norrut. Vad jag kunde se såg lackeringen väldigt lik ut denna Din Tur-lack, fast randen var blå i stället för grön. Någon som vet var dessa kan ha varit på väg?

Patrik

Citat från: Mikey skrivet 24 februari 2015, 20:32:28 PM
Ber om ursäkt ifall jag kapar tråden, men då det ändå var denna lackering...

Igår mötte jag en karavan nya Volvo 8900 (Hann se 3-4st, boggi om jag minns rätt) i höjd med Knivsta, bussarna var på väg norrut. Vad jag kunde se såg lackeringen väldigt lik ut denna Din Tur-lack, fast randen var blå i stället för grön. Någon som vet var dessa kan ha varit på väg?

Jag mötte två stycken 8900 idag i Kiruna, men jag tror inte dom var boggi och dom var vita med någon rand så jag är helt säker på att dom skulle till Norge men om det är samma som du såg vet jag inte.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Mikey

Citat från: Patrik skrivet 24 februari 2015, 21:35:05 PM
Jag mötte två stycken 8900 idag i Kiruna, men jag tror inte dom var boggi och dom var vita med någon rand så jag är helt säker på att dom skulle till Norge men om det är samma som du såg vet jag inte.

Det låter onekligen som samma i alla fall. Jag kan gott och väl ha tagit fel på längden av dem i och med att det var en del trafik mellan bussarna och mig. Tack!

CW66

Inga 6x2 skall till Din Tur-området.

regnr på ovanstående bild är EOG680

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige