Nya fordon till Nobina Södertörn (E23)

Startat av Peter Rost, 15 februari 2015, 10:12:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MGA

3081 & 3084 gjorde en smyg premiär igår i Tyresö.
///
MGA

CW66

Danskbussarna rullade väldigt mycket precis när dom var nya till Tyresö, men nu verkar dom ha blivit avställda allihopa utom någon enstaka.
Testade man dom bara så dom funkade ett tag eller, och nu undanställda i väntan på avtalsstart?

homer

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 20 maj 2015, 08:49:00 AM
Danskbussarna rullade väldigt mycket precis när dom var nya till Tyresö, men nu verkar dom ha blivit avställda allihopa utom någon enstaka.
Testade man dom bara så dom funkade ett tag eller, och nu undanställda i väntan på avtalsstart?

senast igår sågs flera av dem på 401

Matte

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 20 maj 2015, 08:49:00 AM
Danskbussarna rullade väldigt mycket precis när dom var nya till Tyresö, men nu verkar dom ha blivit avställda allihopa utom någon enstaka.
Testade man dom bara så dom funkade ett tag eller, och nu undanställda i väntan på avtalsstart?

Jag ser flera av dom nästan varje dag jag arbetar. Men om det är 2-3 st man ser i repris varje gång eller om det är alla kan jag inte svara på. Tycker mig ha läst från Nobina som blir min nya arbetsgivare så ska några av det som köpts in eller flyttats till Södertörn sättas i trafik i Tyresö för se hur drift säkerheten är.

Mikael T Nilsson

Hej,

Jag kan ha missat något, men visst pratas det om stomlinjeblå bussar till Handen och Jordbro?
Är det tänkt att Handen/Jordbro ska trafikera stomlinjer till Tyresö eller är det tänkt att stomlinje(r) ska införas i Haninge kommun?

Jag vet att det tidigare diskuterades att Handenlinje 807 skulle göras om till stomlinje 877.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Matte

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 20 maj 2015, 12:55:02 PM
Hej,

Jag kan ha missat något, men visst pratas det om stomlinjeblå bussar till Handen och Jordbro?
Är det tänkt att Handen/Jordbro ska trafikera stomlinjer till Tyresö eller är det tänkt att stomlinje(r) ska införas i Haninge kommun?

Jag vet att det tidigare diskuterades att Handenlinje 807 skulle göras om till stomlinje 877.

Har inte hört något om blåa bussar till Handen eller Jordbro för att köra Tyresö linjer eller måla om linjer i Haninge kommun. Bara att några ex blå Scania boggi bussar lackas röda för att kunna köras på våra linjer efter dom flyttat från Tyresö. Det blir 20 st Citywide till oss och blandat med nya och begagnade Volvo och Scania av kort, led och boggi varianter som köpts eller flyttas hit. Och 2 olika storlekar av Optare Solo till varsitt garage.

Mikael T Nilsson

Citat från: Matte skrivet 20 maj 2015, 21:58:57 PM
Har inte hört något om blåa bussar till Handen eller Jordbro för att köra Tyresö linjer eller måla om linjer i Haninge kommun. Bara att några ex blå Scania boggi bussar lackas röda för att kunna köras på våra linjer efter dom flyttat från Tyresö. Det blir 20 st Citywide till oss och blandat med nya och begagnade Volvo och Scania av kort, led och boggi varianter som köpts eller flyttas hit. Och 2 olika storlekar av Optare Solo till varsitt garage.

Hej,

Det förklarar saken. Tack!

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

CW66

Citat från: homer skrivet 20 maj 2015, 10:32:26 AM
senast igår sågs flera av dem på 401

Ja det verkar vara paradlinjen för nya bussar hos Nobina Tyresö.
Spanade lite på Gullmarsplan nu på eftermiddagen utan resultat, men på 401 gick där en hel hög.

Dock inga av dom nya 8900-bussarna var synliga i trafik idag.

CW66

Och här är äntligen hela dansk-listan.

Fd Arriva Danmark 6051-6069 i den ordningen enligt nedan

3157   EPC581
3158   EPC576
3159   SBD259
3160   SCF979
3161   SCG481
3162   TTL697
3163   SCG547
3164   EPC583
3165   EPC383
3166   EPC488
3167   SLR475
3168   SLU946
3169   DYX563
3170   SKU829
3171   BUS872
3172   EPJ219
3173   EPJ229
3174   XZB149
3175   DZK660
3176   EPJ382

//SBH

Peter Rost

Hinner man få alla nyleveranser i tid, lagom till trafikstarten?

Nobina sköter väl även sommarens tågersättning på Nynäsbanan mellan den 22/6 - 2/8.

//Peter

Andreas Lundqvist

3112 är nu parkerad i Petterboda, en vacker blå Ledvagn :)

Andreas Lundqvist

Bjuder på en dassig mobilbild på 3112 som användes för utbildning idag, trevligt att se att lite nytt ersätter fyndhörnan inom kort :)

Matte

Aha ni har också en fyndhörna på garaget. Det finns i Handen också  ;)
Jo det är bra att det byts ut massa begagnat mot finare. Kommer trivas i Volvo kortvagnarna och boggi bussarna. Synd bara att det endast blir Scania på mitt Södertörns garage.

ajox

Citat från: Matte skrivet 23 maj 2015, 18:53:31 PM
Aha ni har också en fyndhörna på garaget. Det finns i Handen också  ;)
Jo det är bra att det byts ut massa begagnat mot finare. Kommer trivas i Volvo kortvagnarna och boggi bussarna. Synd bara att det endast blir Scania på mitt Södertörns garage.

Du får begära förflyttning ner till oss i Ösmo så blir det 75% fabriksnya vagnar, och bara Volvo.  ;)

Klar fördel eftersom det bara blir digitala färdskrivare så vi slipper de där förhatliga pappersbladen.  ;D

homer

Citat från: ajox skrivet 24 maj 2015, 09:59:03 AM
Du får begära förflyttning ner till oss i Ösmo så blir det 75% fabriksnya vagnar, och bara Volvo.  ;)

Klar fördel eftersom det bara blir digitala färdskrivare så vi slipper de där förhatliga pappersbladen.  ;D

blir ösmo helt ledvagns fritt?