Örebro län och delvis Värmlands Län också

Startat av swedebear, 17 december 2014, 07:19:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Har en fråga om de nya korten i Örebro Län. Jag har ett gammalt rabattkort för Örebro Län och skall nu neråt
över jul och då inställer sig frågan, kan man göra något redan nu på distans för att kunna föra över pengar
från det gamla kortet till det nya? Om inte är det smidigt att göra utbytet på plats på tex Resecentrum i Örebro?

En följdfråga, ska även åka till Karlstad och funderar på om de nya korten är länsöverskridande?
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

jvodotse

Mig veterligen har det varit på tal att samma kort ska fungera i båda länen. Men har svårt att tro att det aktiverat funktionen...

swedebear

Citat från: swedebear skrivet 17 december 2014, 07:19:30 AM
Har en fråga om de nya korten i Örebro Län. Jag har ett gammalt rabattkort för Örebro Län och skall nu neråt
över jul och då inställer sig frågan, kan man göra något redan nu på distans för att kunna föra över pengar
från det gamla kortet till det nya? Om inte är det smidigt att göra utbytet på plats på tex Resecentrum i Örebro?

En följdfråga, ska även åka till Karlstad och funderar på om de nya korten är länsöverskridande?

Ringde till Länstrafiken och fick svaret på den första frågan, och det var inga problem att gå in i butiken på Resecentrum i Örebro, det fixade de skvättlätt
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Ulf Berlin

Citat från: swedebear skrivet 19 december 2014, 15:42:59 PM
Ringde till Länstrafiken och fick svaret på den första frågan, och det var inga problem att gå in i butiken på Resecentrum i Örebro, det fixade de skvättlätt
Vilken tur,för det är ju deras uppgift... 8)/Ulf

swedebear

Citat från: Ulf Berlin skrivet 20 december 2014, 22:38:49 PM
Vilken tur,för det är ju deras uppgift... 8)/Ulf

Jo fast det där med smidighet är inte alltid företags starka sida ;)