Bussar hos Nobina i Södertälje

Startat av eldani, 01 oktober 2014, 15:06:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hehe, håller tyvärr mest till ute i förorten samt Mörkö på måndagar så kan förklara det :-)

Idag syntes en buss märkt 6350 i Järna på morgonen med en Nobina klädd person jämte föraren som inte såg ut att vara från Nobina. Är det stor bussbrist i Södertälje?
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Lars_L

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 26 maj 2016, 16:39:53 PM
Hehe, håller tyvärr mest till ute i förorten samt Mörkö på måndagar så kan förklara det :-)

Idag syntes en buss märkt 6350 i Järna på morgonen med en Nobina klädd person jämte föraren som inte såg ut att vara från Nobina. Är det stor bussbrist i Södertälje?

Låter ju inte otroligt att det är bussbrist. Man väntar väl på leveransen till nya avtalet. Har inte hört något mer men förutsätter att en hel del vagnar är beställa - som det talades om i samband med att de vann upphandlingen. Nobina har ju haft lite samma problem tidigare i slutet av avtalsperioden; i Botkyrka hade man väl en hel del inhyrda vagnar sista månaderna innan det avtalet tog slut p.g.a rekond.

Ser man på Södertäljes vagnpark kan jag ju tänka mig att man behöver ha en del vagnar även där på rekond. inför det nya avtalet. I och för sig inte nödvändigt att ta nu när man vann avtalet, men är väl kanske ändå lämpligt.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje flyttas två buss av modellen Volvo B9SALE 8500 Led årsmodell 2006  till Nobina i Solna och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Solna från och med den 2016-05-12.
6461 XNT 420
6462 XNT 430

Joakim Wahlberg

Citat från: Lars_L skrivet 26 maj 2016, 18:17:18 PM
Låter ju inte otroligt att det är bussbrist. Man väntar väl på leveransen till nya avtalet. Har inte hört något mer men förutsätter att en hel del vagnar är beställa - som det talades om i samband med att de vann upphandlingen. Nobina har ju haft lite samma problem tidigare i slutet av avtalsperioden; i Botkyrka hade man väl en hel del inhyrda vagnar sista månaderna innan det avtalet tog slut p.g.a rekond.

Ser man på Södertäljes vagnpark kan jag ju tänka mig att man behöver ha en del vagnar även där på rekond. inför det nya avtalet. I och för sig inte nödvändigt att ta nu när man vann avtalet, men är väl kanske ändå lämpligt.
Juste! Nya avtalet borde väl snart börja gälla? Vet nån vad som är beställt hit? MGA, eller herr SBH kanske har koll? Blir det mer Scania? (hoppas hoppas  ;D ;D)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje fåt fyra bussar i från Nobina i Södertörn av modellen Volvo B8RLE 4x2 årsmodell 2015 och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-06-23.
3040 RPZ 568
3041 PBS 958
3042 HXT 546
3043 XUG 809


eldani

En fråga vet någon om Nobina 7957 ska flytta till Nobina i Norrtälje eller är det ett tillfälligt lån till Nobina i Norrtälje. Som den står på buss depån i Norrtälje jag såg den första gången i måndags. För den är fortfarande registrerade hos Nobina i Södertälje.

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje flyttas en buss av modellen Volvo B12BLE 6x2 årsmodell 2002  till Demonteringar i Hölö och det är.
Den är registrerade hos Demonteringar i Hölö  från och med den 2016-06-27 och den är avställd den 2016-06-23.
5515 TBM 511

Bussmicke

Citat från: eldani skrivet 28 maj 2016, 20:10:20 PM
Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje flyttas två buss av modellen Volvo B9SALE 8500 Led årsmodell 2006  till Nobina i Solna och det är.
Dom är registrerade hos Nobina i Solna från och med den 2016-05-12.
6461 XNT 420
6462 XNT 430

Ändå fotograferade jag dessa två bussar i Södertälje 7/6..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

eldani

#68
Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje fått fem st helt nya bussar av modellen Scania CN 320 UA6x2/2 EB årsmodell 2016 och det är.
Den är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-06-30.
YCC 950
Dom är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-07-01.
YCC 939
YCC 940
EYR 917
EYR 907
Tyvärr har jag råkat blanda i hopp vilka nummer dom ska ha som jag är lite osäker på det så skriver jag inte ut det.

Det finns en uppdatering längre ner på sidan vilka nummer dom ska ha.

Joakim Wahlberg

Idag syntes Nobina 3480 (YCC940) i trafik, lägger upp en bild senare när jag orkar koppla telefon till datorn. 
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

eldani

Citat från: eldani skrivet 04 juli 2016, 12:33:48 PM
Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje fått fyra st helt nya bussar av modellen Scania CN 320 UA6x2/2 EB årsmodell 2016 och det är.
Den är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-06-30.
YCC 950
Dom är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-07-01.
YCC 939
YCC 940
EYR 917

Tyvärr har jag råkat blanda i hopp vilka nummer dom ska ha som jag är lite osäker på det så skriver jag inte ut det.

Dom här bussarna  här dom här vagnsnummer som dom ska ha.
3479 YCC 939
3480 YCC 940
3481 EYR 907
3482 EYR 917

eldani

Vet någon om bussar av modellen Scania Omnilink II Boggi av årsmodell 2010 i vagnnummer 7205 till 7229 blir kvar hos Nobina i Södertälje?

Matte

Citat från: eldani skrivet 13 juli 2016, 21:13:29 PM
Vet någon om bussar av modellen Scania Omnilink II Boggi av årsmodell 2010 i vagnnummer 7205 till 7229 blir kvar hos Nobina i Södertälje?

Borde nog bli så då det är bussar som tillhör trafikområdet. Samma gäller för 7230-69, 2470-2536 & 6084-6156 som idag finns i Södertörn. Men det är klart att man kan nog få dispens av SL att flytta bussar inom företaget till annat trafikområde.

eldani

Här finns lite ny info till er som har fordonslistor på Nobina i Södertälje vill ha en senaste upp datering.
Nu har Nobina i Södertälje fått en helt nya bussar av modellen Scania CK 320 UB6x2*4 LB årsmodell 2016 och det är.
Den är registrerade hos Nobina i Södertälje från och med den 2016-08-02.
3596 AJU 828

Joakim Wahlberg

Såg 3597 tror jag de var när jag jobbade idag =) inte varit hemma på snart två veckor så vet inte hur länge de rullat nu, men börjar bli många nya Scania på depån i Södertälje nu.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)