I hjärtat av Orusttrafiken

Startat av Mikael T Nilsson, 16 november 2007, 18:40:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén


Nicklas Vasa

Stod det några Alpus:ar på gården ? Orusttrafiken har ett par reggade på företaget, men avställda....

Mikael T Nilsson

Citat från: Anders Lundén skrivet 17 november 2007, 12:13:38 PM
Nej du, 2298 är från 2003.
Bilden är på 2370 TKF700.
// Anders

Hej,

Tack Staffan och Anders för era svar! Då är det alltså vagn 2370 på bilden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 17 november 2007, 15:59:09 PM
Stod det några Alpus:ar på gården ? Orusttrafiken har ett par reggade på företaget, men avställda....

Hej,

Har för mig att jag fotograferade samtliga bussar som stod i garaget (det var en hel del) men jag går igenom bilderna hittar jag inga Alpus-bussar. Däremot åkte jag förbi en gammal Alpus-vagn i Älvsborgstrafikens färgsättning utmed vägen mellan Henån och Slussen på Orust. Den stod intill någon verkstad av något slag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nicklas Vasa

Ok, tack, det var intressant, en snabbgenomgång i skallen, säger mig att det inte finns några Alpus kvar, reggade i Västtrafiks område, så vilken kan detta ha varit ? någon som är avreggad ?

Mikael T Nilsson

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 18 november 2007, 14:31:51 PM
Ok, tack, det var intressant, en snabbgenomgång i skallen, säger mig att det inte finns några Alpus kvar, reggade i Västtrafiks område, så vilken kan detta ha varit ? någon som är avreggad ?

Den var säkert avreggad. Den var delvis demonterad. Ångrar att jag inte stannade och tog lite uppgifter, men jag hade bråttom just då.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.