Busslink 6382 Då & Nu..

Startat av Bussmicke, 16 november 2007, 18:08:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke


Busslink 6382 Liljeholmen 1/10 2002

Knappt 5 år senare..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

m.e.

Hva? :o :o

Har man tatt kostnaden med å byte kaross og bygge den om til ledbuss?? ??? ???

;)

Ivo

 ::)  Ungefär som med kungens nya kläder man säger att det är en ny volvo. Sen tror man det är en buss fast det är ett elektroniskt felsökningsprojekt.

Cero

Citat från: Ivo skrivet 16 november 2007, 20:18:00 PM
::)  Ungefär som med kungens nya kläder man säger att det är en ny volvo. Sen tror man det är en buss fast det är ett elektroniskt felsökningsprojekt.

Den var bra! ;D ;D

/Cero

Nico


Tja, det är möjligt. Men i jämförelse med mycket av det övriga som finns på garaget så är nog de flesta av oss på Råsta överlag ändå rätt nöjda med dessa vagnar. Att B9S däremot passar illa på 179:an är en annan femma och även om vagntypen kanske inte är den optimala i halka så är den troligen i alla fall bättre än en pusher-led.  ::)  :-X
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

Fast här verkar den rulla på 522... ???!

Men en fördel som bakmotor ledvagnarna har, är att dom har bättre fäste på drivhjulen även om dom sen är vingligare i främre delen..., B9S saknar ju tryck på drivaxeln, vilket gör att den lätt fastnar i halkan...!

//R

Bussmicke

Att den rullade på 522 berodde väl på okunskapen om vad som döljde sig bakom de nya vagnsnumren första dagen i råsta
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Citat från: Robert Brink skrivet 16 november 2007, 23:33:20 PMMen en fördel som bakmotor ledvagnarna har, är att dom har bättre fäste på drivhjulen även om dom sen är vingligare i främre delen..., B9S saknar ju tryck på drivaxeln, vilket gör att den lätt fastnar i halkan...!

Medges!  :D

Samtidigt så är dock ändå det högre bakaxeltrycket lite av en chimär då tracsen ju stryper gasen så fort ett drivhjul spinner och då spelar resten liksom ingen roll. Att sedan B9S inte heller är så mycket att hänga i en halkig julgran håller jag med om, men när man ska välja mellan pest och kolera så tja... normalgolv är ju på utdöende. I det här fallet väljer jag nog ändå bussen med släpvagnen istället för den motoriserade sulkyn som skjuter bussen framför sig.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Kvarne

Fin-Fina bilder..saknar de där B10R vagnarna....enl. uppgift återfinns den i Kazakstan numera...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep