Betsafe eller Unibet, rent av Svenska Spel

Startat av mittlinje, 27 augusti 2014, 22:31:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mittlinje

Enligt de uppgifter jag fått kommer tilldelningsbeslut gällande Västtrafik under första veckan av september, vilka vinner?
Lerum
Alingsås
Tjörn (stoppad)
Orust

Dagens upphandlingar upplevs som ett lotteri, trots klara upphandlingsuppgifter så blir utslaget ibland annorlunda än förväntan.

mittlinje

Lerum - Buss i Väst
Alingsås  - Buss i Väst
Tjörn (stoppad) - Tjörns Omnibuss
Orust. Nettbuss

Lars-Håkan_E

Citat från: mittlinje skrivet 27 augusti 2014, 23:18:08 PM
Lerum - Buss i Väst
Alingsås  - Buss i Väst
Tjörn (stoppad) - Tjörns Omnibuss
Orust. Nettbuss

Jag skulle nog gardera Alingsås och Orust :-)

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

mittlinje

Citat från: Merikarhu skrivet 28 augusti 2014, 18:51:09 PM
Vilka har lagt anbud?

Endast upphandlaren vet detta........  så därför skulle det vara roligt med lite vad folk tror :-X

Lars-Håkan, vad garderar du med?  :-\

Lars-Håkan_E

Citat från: mittlinje skrivet 28 augusti 2014, 19:22:23 PM
Endast upphandlaren vet detta........  så därför skulle det vara roligt med lite vad folk tror :-X

Lars-Håkan, vad garderar du med?  :-\

Keolis resp Bergkvarabuss.

virtual1

CitatTrafikstart för de nya avtalen är 14 juni 2014
- detta ur pressmeddelandet - då får de skynda sig rejält ;-)

mittlinje

Tråden fortsätter under "Västtrafiks upphandling för Alingsås, Lerum och Orust klar" vilket är rätt. Dock är Admins inställning till tråden :D då han säger att rubriken är intetsägande ???. För denna tråden var den korrekt med tanke att den sökte deltagarna spekulationsvärde vilket i övrigt är stort på detta forum. För resultatet som kom tidigare än vad jag spekulerat är tråden "Västtrafiks upphandling för Alingsås, Lerum och Orust klar" den rätta. Välkomna dit!

Staffan Sävenfjord

Citat från: mittlinje skrivet 29 augusti 2014, 19:53:45 PM
Tråden fortsätter under "Västtrafiks upphandling för Alingsås, Lerum och Orust klar" vilket är rätt. Dock är Admins inställning till tråden :D då han säger att rubriken är intetsägande ???. För denna tråden var den korrekt med tanke att den sökte deltagarna spekulationsvärde vilket i övrigt är stort på detta forum. För resultatet som kom tidigare än vad jag spekulerat är tråden "Västtrafiks upphandling för Alingsås, Lerum och Orust klar" den rätta. Välkomna dit!

Admin, det vill säga jag, skrev inte att rubriken var intetsägande från början utan menade att den blev det i samband med att resultatet av upphandlingen presenterades.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

mittlinje

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 29 augusti 2014, 21:49:53 PM
Admin, det vill säga jag, skrev inte att rubriken var intetsägande från början utan menade att den blev det i samband med att resultatet av upphandlingen presenterades.

I "Trynebogen" skulle vi nämna ditt inlägg med "gilla"!  ;)