Nettbuss Express i Borås i går söndag 10 augusti

Startat av Staffan Sävenfjord, 11 augusti 2014, 10:38:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Nettbuss Express körde många turer på linje 500 Göteborg-Stockholm i går, flest norrut. Orsaken torde vara Way Out West. Det var uteslutande inhyrda bussar jag såg, men jag missade ett par eftersom jag också jagade tågersättningsbussar.

Klockan 13.20 mot Stockholm.

Klockan 14.00 mot Göteborg. Tidigare har Nettbuss hyrt in denna buss och antagligen var det så nu också.

Klockan 14.30 mot Stockholm.

Klockan 15.35 mot Stockholm.

Klockan 16.20 mot Göteborg.

Johan Hansson

På linje 500 rullar det sedan en tid tillbaka bara inhyrda bussar..
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmicke

Citat från: Johan Hansson skrivet 11 augusti 2014, 10:57:38 AM
På linje 500 rullar det sedan en tid tillbaka bara inhyrda bussar..

Varför det? Behövs de egna bussarna på annan linje? Vilken?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Vad det gäller just Expressbussarna (Volvobussarna) så har vagnparken minskat med just 2 bussar vilket också var det som var stationerat i Stockholm, resterande lär användas på Västkusten (linje 300)
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 11 augusti 2014, 19:10:13 PM
Vad det gäller just Expressbussarna (Volvobussarna) så har vagnparken minskat med just 2 bussar vilket också var det som var stationerat i Stockholm, resterande lär användas på Västkusten (linje 300)

Kan ju förtydliga att linje 500 bara går fredagar och söndagar. Det är antagligen bättre att hyra in bussar för dessa dagar, i synnerhet som man sätter in nya avgångar allteftersom de tidigare blir fullbokade.

Vilka företag är det som kör: jag fotograferade alltså BK Buss och Stångåbuss men även Bankekinds Buss syntes. Samt då Temsan som vad jag förstår hyrs in av Nettbuss Transfer. Tidigare har också Gustavsson i Mullsjö synts till liksom Horredstrafiken.

Jo

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 augusti 2014, 19:21:28 PM
Kan ju förtydliga att linje 500 bara går fredagar och söndagar. Det är antagligen bättre att hyra in bussar för dessa dagar, i synnerhet som man sätter in nya avgångar allteftersom de tidigare blir fullbokade.

Vilka företag är det som kör: jag fotograferade alltså BK Buss och Stångåbuss men även Bankekinds Buss syntes. Samt då Temsan som vad jag förstår hyrs in av Nettbuss Transfer. Tidigare har också Gustavsson i Mullsjö synts till liksom Horredstrafiken.

Även på torsdagar kör man en tur, men den utgår ju från Göteborg 08:00 och går retur(gissar jag) från Stockholm 16:00 så den kanske man kör själv då?