En enkel kvällsbild från flygplatsen

Startat av Mikey, 01 augusti 2014, 20:27:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

... Där Flygplatsparkeringen MA's Lahti 402 passerar Arlanda polisstation för bara någon timme sedan. Bussen går som transferbuss mellan Arlanda och Arlandastad varje halvtimme, och har mer eller mindre rullat dygnet runt den senaste tiden. Detta är nog den enda kvarvarande 402'an i drift i Sverige om jag tänker rätt.

PS, för er som gillar att lösa gåtor så har jag medvetet sockrat till bilden med en liten gnutta ironi. Om någon mot förmodan lyckas komma på vad jag syftar på, så får jag säga grattis i förskott! ;)

Bussmicke

Hoppas att den rullar  på om en månad,  då har jag vägarna förbi
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Turbo

Det var inte bra!
Vem äger bussen, slarvigt att inte hålla koll på detta eller kanske

Björn Ax

Ja den skulle ha besiktigats före den 1:a augusti. Vet inte hur många bussar denna har men gäller att hålla koll. :)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Mikey

Citat från: Johan Hansson skrivet 01 augusti 2014, 23:59:05 PM
Den rullar med körförbud ser jag

Javisst. Därför tyckte jag att det skulle vara lite kul att fota den just utanför polisstationen...

Citat från: Björn Ax skrivet 02 augusti 2014, 07:27:22 AM
Ja den skulle ha besiktigats före den 1:a augusti. Vet inte hur många bussar denna har men gäller att hålla koll. :)

Dom har rätt många bussar stående, men tror bara det är 3-4 driftdugliga åt gången. Detta är nog 3e gången jag ser en av deras bussar köra runt obesiktad. Inte särskilt ovanligt mao.

Björn Ax

Citat från: Mikey skrivet 02 augusti 2014, 12:37:32 PM

Dom har rätt många bussar stående, men tror bara det är 3-4 driftdugliga åt gången. Detta är nog 3e gången jag ser en av deras bussar köra runt obesiktad. Inte särskilt ovanligt mao.

Det är ju inte bra. Visst en buss kan ju vara helt funktionsduglig trots utebliven besiktning men regler är regler och det är ju synd om föraren eftersom jag antar att det är denne som åker på böter om man blir stoppad tyvärr.