Förflyttningar och nya vagnar hos Keolis Stockholm

Startat av Svenn Erik Nielsen, 27 juli 2014, 14:36:10 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

P.Ek

Nyss sågs 7464 på 66an, Frihamnenvagn på ren Söderlinje alltså. Börjar det ske rockader innerstadsgaragen emellan?

Måns Johannesson

Citat från: P.Ek skrivet 16 augusti 2014, 20:02:49 PM
Nyss sågs 7464 på 66an, Frihamnenvagn på ren Söderlinje alltså. Börjar det ske rockader innerstadsgaragen emellan?

Frihamnen skall ju ha Söderhallens boggibussar så det är väl rätt naturligt att några vagnar går åt andra hållet. Visserligen får Söderhallen en del röda ledvagnar (både nya och äldre fd blå) men dessa är ju färre än boggivagnarna.

/Måns

P.Ek

Nu har även 7459, 7461 och 7463 setts på 66an, så jag antar att minst 7458-64 flyttats från Frihamnen till Söderhallen.

Andra observationer från idag var 3701 på 4an (korttur, Fridhemsplan-Hornstull) samt 4751 och 4752 på 40.

Robert Brink

Och det har varit brist på röda bussar hos Söderhallen på em nu i början av E22. Kanske rättas till nu om fler Normalbussar dyker upp från Frihamnen...

//R

Buss-busen

Citat från: Nico skrivet 10 augusti 2014, 10:09:53 AM
Tja, det här är ett forum för bussintresserade och det intresset tar sig många olika former. En bra förklaring om 'varför' intresse finns i denna fråga har då inkommit via Tommy.

Det finns sedan inte heller något som säger att den ena intresseinriktningen är bättre eller sämre än en annan utan som vanligt så ligger det hela i betraktarens öga. Det som en besökare finner högintressant kanske är urtråkigt för en annan och vice versa. Är man ointresserad av något så är det i så fall dock bättre att bara tyst hoppa över det hela och leta efter annat som man själv finner mera intressant.

Däremot är det ett allmänt problem (vilket påtalas från admin-håll på mängder med forum) att många trådrubriker är otydliga och rentav intetsägande. Har nu gått in och förtydligat rubriken en aning för denna tråd så att de som händelsevis inte är intresserade inte ska riskera något.  ;)

Visst är det så. Men ibland verkar intresset övergå i ren fanatism. 

Ersa

Citat från: Buss-busen skrivet 22 augusti 2014, 17:10:25 PM
Visst är det så. Men ibland verkar intresset övergå i ren fanatism.

Inte bara branschen, utan även dess "diggare" har ju en enorm bredd/spännvidd och man är intresserad av helt olika saker på helt olika slags nivåer. Vissa har en väldigt snäv geografisk syn, medan andra "snöar in" på ett märke eller en viss slags trafik. T.ex bara länslinjetrafik medan man är helt ointresserad av beställningstrafik.

Fanatism i vissa ögon, men ett vanligt intresse i andras ögon. Inget är dock rätt eller fel, svart eller vitt.

P.Ek

7450 är nu även sedd på 66an. Om syskonen följt med från Frihamnen finns då 7449-52 samt 7458-64 hos Söderhallen. Jag har ännu inte sett någon av 7465-73 på Söderlinjer.

I fredags såg jag än en gång 3701, denna gång på 77an. Misstänker att den flyttats till Hornsberg. Var rullade denna senast? Nyboda, eller kanske Lidingö?

Måns Johannesson

Citat från: P.Ek skrivet 24 augusti 2014, 22:24:00 PM
7450 är nu även sedd på 66an. Om syskonen följt med från Frihamnen finns då 7449-52 samt 7458-64 hos Söderhallen. Jag har ännu inte sett någon av 7465-73 på Söderlinjer.

Låter logiskt då dessa vagnar tidigare varit på Lidingö.

Citat från: P.Ek skrivet 24 augusti 2014, 22:24:00 PM
I fredags såg jag än en gång 3701, denna gång på 77an. Misstänker att den flyttats till Hornsberg. Var rullade denna senast? Nyboda, eller kanske Lidingö?

Senast från Lidingö.

/Måns

virtual1

Kanske har missat det här, men nåväl isf - känns som alla 315X-vagnar har flyttat från Lidingö till SSV/Nyboda?! - finns det några ledvagnar kvar alls på Lidingö nu, eller räknar man med att 75XX-boggierna räcker?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Blir Omnilinkarna, 4751-60 kvar i innerstaden?

/Peter

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 25 augusti 2014, 19:52:03 PM
Kanske har missat det här, men nåväl isf - känns som alla 315X-vagnar har flyttat från Lidingö till SSV/Nyboda?! - finns det några ledvagnar kvar alls på Lidingö nu, eller räknar man med att 75XX-boggierna räcker?
Inga 31xx finns kvar för lidingötrafiken. 3152-54 till Dalarna, och resten i Nyboda.

Citat från: Peter Rost skrivet 28 augusti 2014, 05:33:59 AM
Blir Omnilinkarna, 4751-60 kvar i innerstaden?
/Peter
Ja, minus 4753, som inte längre är med oss, samt 4705-06, alla i Hornsberg.

Bussmicke

Tyckte mig se 3113, OMnicity i Liljeholmen i fredag, trodde de också hade försvunnit
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 28 augusti 2014, 22:14:14 PM
Tyckte mig se 3113, OMnicity i Liljeholmen i fredag, trodde de också hade försvunnit

har sett några 311x senaste tiden med, så de verkar inte ha rykt helt ännu.

Bussmicke

Jo för någon trodde att 73xx i stan och De Arriva har var de sista.
//Bussmicke.