Vilken busslinje till Grönan?

Startat av Brinken, 17 juli 2014, 20:58:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Jo jag förstår inte vad som ska vara problemet? Den enda gång det kan vara svårt för en turist att få hjälp är ju om man inte kan engelska. Men då tycker iaf jag att man bör åka med någon som kan engelska.

Oavsett land man åker till som turist så blir det väldigt svårt när man inte kan engelska tyvärr. Då skulle nästan jag välja stanna hemma om jag inte kunnat engelska. :)

Men kan man bara engelska så är det superlätt att få hjälp om man bara frågar någon.

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 18 juli 2014, 01:03:44 AM
Jag träffade på ett par franska turister för en tid sedan som när tunnelbanan för tillfället inte gick mellan T-centralen och Tekniska högskolan berättade att de själva löst problemet genom att åka 7an ut till Djurgården, och därefter 44an upp till Tekniska.
Men de kanske hade mer vana av att lösa bekymmer, och inte var lika beroende av att behöva göra resan helt utan byten?

Som Martin skriver går det ju faktiskt bussar förbi Centralen och fram till spårvagnens stoppbock.

Har man svårt att gå så kan byten vara en stor nackdel jmf med att som tidigare ta 47:an från hpl m.e.m gamla Continentals huvudentré
Spårvagnens hpl närmast Obelisken är den återigen i bruk?


Ersa

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 juli 2014, 15:07:58 PM
Spårvagnens hpl närmast Obelisken är den återigen i bruk?

Ja. Bekräftat med egna ögon nyss.
Men givetvis hade det varit mest ultimat om man kunde få fram spåren förbi Centralen så snabbt som möjligt.

MartinMartin

Citat från: Ersa skrivet 19 juli 2014, 21:41:33 PM
Ja. Bekräftat med egna ögon nyss.
Men givetvis hade det varit mest ultimat om man kunde få fram spåren förbi Centralen så snabbt som möjligt.

Man har förberett i Sergelrondellen när man asfalterade om så slängde man ner betong till spåren.