Nytt till Hälsingland på ingång

Startat av MrH, 18 juni 2014, 19:31:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jesper Persson

Enligt lista som jag sett hos vår Fordonsansvarig så ska det vara 062 (som blev 061 istället) 068 074 076 och 078.

Dom internnummer vi använder är reg.numrets siffror. Pratade med Robert Mohlin igår och han sa att inga nya nummer kolliderar med befintliga fordon på andra depåer.

Om bussen inte fått ett namn istället, som tex Järven, Lodjuret och Älgen mfl.

Bese001

Citat från: Jesper Persson skrivet 19 juli 2014, 15:36:26 PM
Enligt lista som jag sett hos vår Fordonsansvarig så ska det vara 062 (som blev 061 istället) 068 074 076 och 078.

Dom internnummer vi använder är reg.numrets siffror. Pratade med Robert Mohlin igår och han sa att inga nya nummer kolliderar med befintliga fordon på andra depåer.

Det lär ju visa sig. Tacksam om du daterar upp på forumet hur det blev, till sist :)

CW66

Citat från: MrH skrivet 19 juli 2014, 00:17:57 AM
Man hade gjort någon förväxling på fabriken så "fel" buss blev gullackad . För att slippa lacka om två bussar så ändrades i sista stund så EKD 061 (som lackats vit/röd) skrevs på Mohlins och den gula fick bli 441...

/MrH

Där har du den enda och största anledningen till att man inte skall gå ut med förhandsuppgifter man fått reda på förrän bussarna verkligen är på plats eller åtminstone i trafik.
Allt kan ändras innan det blir verklighet av det som du märker  :)

MrH

Citat från: Jesper Persson skrivet 19 juli 2014, 15:36:26 PM

Det är mellan EKD 061 och EKD 078 som det p.g.a miss på fabrik blev nödvändigt med en rockad.
62, 68, 74 och 76 har hela tiden varit planerade till Mohlins.

/MrH

MrH

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 19 juli 2014, 23:56:02 PM
Där har du den enda och största anledningen till att man inte skall gå ut med förhandsuppgifter man fått reda på förrän bussarna verkligen är på plats eller åtminstone i trafik.
Allt kan ändras innan det blir verklighet av det som du märker  :)

Visst är det så. Nu har jag själv varit med att upprätta den lista över beställda individer, numrera och placera dem på rätt depå/mottagare. Att det sedan blir fel på vägen, utanför vår kontroll, kan man säga mycket om. Bara att numrera om 8 bussar tog sina timmar innan det var klart. Jag har ensam tagit hand om (och gör fortfarande) 25 bussar som successivt blir klara för trafik. Alla går via KR Trafik oavsett mottagare. I skrivande stund är det KR i Hudiksvall och Bollnäs som står näst på tur för leverans till depå, därefter Mohlins sista två. När veckan är slut ska alla vara klara och befinna sig på rätt ställe.

/MrH

MrH