Lite närmare storstans tullar... [2 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 12 juni 2014, 23:07:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Landsortsbon behövde införskaffa lite grejor, som den stora elektronikaffären hemma ej hade, så de fick bli en tur till Fittja. Självklart hamnade han fel, och hamnade i Alby när han skulle till Kungens Kurva. Nåja!

Keolis 6441, är de dessa som varit på rekond/renovering i Säffle? Dem såg onekligen fräscha ut :)

Keolis 6404, som jag råkade ta till Alby ::)

//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Kristian

Snyggt! Jag gillar den nedre bilden, är det en trippelledbuss som Volvo och Scania har totat ihop? ;)

Joakim Wahlberg

Citat från: Kristian skrivet 12 juni 2014, 23:48:41 PM
Snyggt! Jag gillar den nedre bilden, är det en trippelledbuss som Volvo och Scania har totat ihop? ;)
Tack! Ja, i försök för att använda på fyran i framtiden ::) ;D
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Frippe Fribas

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 12 juni 2014, 23:07:36 PM

Keolis 6441, är de dessa som varit på rekond/renovering i Säffle? Dem såg onekligen fräscha ut :)

Keolis 6404, som jag råkade ta till Alby ::)

//Jocke :)
6441 var bland de sista i Botkyrka som genomgick renoveringsprogrammet, så det stämmer.
6404 var i Säffle ungefär ett halvår tidigare.
Alla Keolis 64xx bussar samt några 63xx och 66xx har eller skall genomgå uppfräschningsprogrammet.
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.