Junior & Company köpte denna förra året och det kan väl inte finnas någon annan anledning till det än att de vill ha den som veteranbuss. Vore svårt att räkna hem en sådan affär annars. I februari 2015 är den 30 år gammal om man räknar sedan första registrering.
Bussen stod också avställd fram till i går och det tyder ju på att man tillfälligt ställt på den just för att kunna hjälpa till vid tågersättningarna. Lite smolk i bägaren är dock att besiktningsterminen går ut i morgon och om man inte lyckas lösa detta med besiktning innan dess - eller redan har gjort det - så lär vi inte få se bussen i dessa uppgifter mer. Och bussar behövs även nästa vecka: måndag-torsdag går tågen igen Märsta-Stockholm men med starkt reducerad kapacitet. I maxtimmarna kan bara en femtedel av det normala utbudet köras. Fredag - söndag i nästa vecka är banan ånyo avstängd.
Oj vilken pärla

!!
Man kan verkligen inte tro att bussen är 30 år, hoppas verkligen att de har för avsikt att bevara den, jättekul i så fall !
Det märks att läget är extremt ansträngt.....
Har det någon gång rullat så mycket udda bussar när det gäller tågersättning ?
Trots att bussen är gammal behöver den verkligen inte skämmas för sig, lite synd att den inte vekar ha AC, ventilationen är dock kanske rätt bra ??
Den erfarenhet jag har av bussar utan AC så tycker jag att äldre bussar, där man kan ställa in fläktarna manuellt, ofta funkar bättre än de nyare som styrs via termostater, där man ställer in en temperatur....