God o Glad....

Startat av CW66, 26 mars 2014, 09:06:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CW66

Björn Forslund

Scania o Kexchoklad. En smaskig kombination...man blir ju sugen direkt.

1896

Absolut, är själv en stor konsument av varan.  8)

HJP

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 26 mars 2014, 09:06:42 AM
Kexchoklad!!
Visserligen gillar jag inte denna typ av reklam, men måste medge att det ser ganska kul ut  :)
Gillar dock busstypen mer än chokladen  ;)

HJP

virtual1

Citat från: Kung Vasa skrivet 26 mars 2014, 12:06:23 PM
Absolut, är själv en stor konsument av varan.  8)

Scaniabussar? ;-)

1896

När jag började min karriär inom GDG tidigt -80 tal, genom att följa med olika förare på linjerna i Dalarna, så hade jag en sådan där chaufförsväska som alla förare hade då, en svart portfölj modell SJ, den laddade jag varje dag med en termos kaffe, dricka, och ett antal Kexchoklad, jag köpte hem lådvis med Kexchoklad.  8)  Lite kul också att GDG trafikerade sina stadslinjer med Scania.  :)

CW66

Bussen ifråga hade ju Kexchoklad på vänstersidan, Center på hela högersidan och Plopp på en del av bakstammen.

Bilden tagen vid Trädgårdstorget i Linköping - kul att ni uppskattar den  :)

groenis

Hade den här uppställning i Ljungsbro?

/Lennart

Ola Almquist

Den första serien CR112:or från 1979 hade väl den röda stadslacken från levererans, var det så med 164/5164 också? Östgötatrafiklacken infördes snabbt på CR112:orna medan bara någon enstaka CR111M fick den.

M.v.h.
Ola

riiga

Jimpan

CitatDen första serien CR112:or från 1979 hade väl den röda stadslacken från levererans, var det så med 164/5164 också?

164-168, 170-173 hade från början den klassiska Linköpingsfärgsättningen röd-beige medan 169 var, eller blev tidigt helt avvikande vit med smal blå rand under fönstren. Jag vill minnas att anledningen till detta var en omröstning om vilken färg Östgötatrafiken skulle få där gamla Malmslättstrafikens vit-blåa färg var en av kandidaterna. Utställningen/omröstningen gick av stapeln på Cupolen. 169 var under många år "utryckningsbuss" då den var utrustad med något så revolutionerande som digitala, fjärrstyrda linjenummerskyltar (självlysande gula dessutom) vilket gjorde den perfekt för snabba inhopp vid behov.
Om 164-173 hade kvar dessa lackeringar till the bitter end vet jag inte då jag flyttade från Linköping sommaren 1988.
"Mot bussåkar-sjukan finns ingen kur..."

CW66

Citat från: groenis skrivet 27 mars 2014, 00:55:51 AM
Hade den här uppställning i Ljungsbro?

/Lennart

Nej, det var en ren stadsbuss i Linköping reklammålad.
Den enda som varit det vad jag vet faktiskt...känner inte till någon helreklammålad buss till där