GS B32 som fått eld i baken

Startat av Gunnar D, 09 mars 2014, 16:26:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Nog för att informationen om SJ- CF:en är intressant men kunde man inte ha startat en ny tråd om denna?  Det är lite trist med trådar som med tiden i huvudsak handlar om något helt annat än trådskaparens ursprungsinlägg. :(
Jag vill också gärna veta om GS-bussen återkom i trafik. //Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Uffe E

Jag fotade 4077 i Falkenberg 29/5-76 resp. 4076 i Uddevalla 1/7-80., men de var ej märkta (Hd eller Uv) vilket ju
ej var ovanligt. Flyttningar förekom tidvis.                                 Mvh, UE.

Gunnar D

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 mars 2014, 00:22:34 AM
Jag vill också gärna veta om GS-bussen återkom i trafik. //Jonas G

Då 716 bara var ca 3,5 år när den brandskadades kom den säkert i trafik igen. Någon som kan verifiera?

/Gunnar

S Svensson

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 10 mars 2014, 22:15:03 PM

Hej!

4073, 4074 o 4075 hamnade i Norrköpings busslinjegrupp o 4076, 4077 o 4078 hamnade i Tidaholms busslinjegrupp vill jag minnas.

Med vänlig hälsning

Christian

I samband med leverans av nya bussar och linjeförändringar så omplacerades flera CF65 och CF66 från Td/Sk blg till Borås blg. De åkte tåg emellan Skövde där de troligen lastades till Kinna som hade ändkaj. (1 aug 76 gjordes gränser om)

Gunnar D

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 10 mars 2014, 05:17:56 AM

Bilderna tagna vid Huddingegaraget.

M v h
Ingwar

Denna bild från då förmodligen vårvintern 1966 visar "baracken" under byggnad/tillbyggnad. Var låg tx i Huga vid denna tidpunkt om nu bilden inte visar en tillbyggnad (lite svårt att se)?

/Gunnar

Ingwar Åfeldt

Citat från: Gunnar D skrivet 13 mars 2014, 11:55:55 AM
Denna bild från då förmodligen vårvintern 1966 visar "baracken" under byggnad/tillbyggnad. Var låg tx i Huga vid denna tidpunkt om nu bilden inte visar en tillbyggnad (lite svårt att se)?

/Gunnar

Det är en tillyggnad som syns på bilden så tx var redan på plats i den äldre delen av baracken.

M v h
Ingwar