Huvudmeny

KR-Trafik Buss 393

Startat av Peter Andersson, 08 februari 2014, 17:36:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Andersson

Vart hör KR 393 hemma nånstans igentligen? Såg nämligen den i dag i Hudiksvall på Linje 53 mot Ljusdal. Vart är den placerad nu eller är tillfälligt i?

MVH Peter
X-Län

MrH

Den hör hemma i Bollnäs, tillfälligt utlån, skulle varit på lack nu egentligen men det sköts upp för en annan buss gick före.

/MrH

hisen12

Så den ska äntligen få "rätt" färg nu!?
Antar att det var 354 som gick före, då den numera är vit! :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

hisen12

Den var/är lackerad i den "äldre" färgsättningen, utan dedär "X" korsen på sidorna?

MrH

Citat från: JB92 skrivet 13 februari 2014, 22:53:11 PM
Så den ska äntligen få "rätt" färg nu!?
Antar att det var 354 som gick före, då den numera är vit! :)

Haha, det kunde man ju tro men 354 var redan vit när jag svarade på frågan om 393. Meningen var att 393 skulle in i lackhallen direkt efter 354 och vi bytte t o m in bussen till Edsbyn men så blev det ännu en rockad så nu är det 309 som ska lackas om och 393 är tillbaks i Bollnäs oförändrad.....  ::)

Dag/tid för plåtningen ovan Johan?

/MrH

Bussmicke

Så dessa godsare ska äntligen få lite färg..? :)
Blir den som 353 eller ?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrH

Citat från: Bussmicke skrivet 15 februari 2014, 12:48:59 PM
Så dessa godsare ska äntligen få lite färg..? :)
Blir den som 353 eller ?

Nix, den ska gå längs Blå vägen så m a o blir den blå o lite gul....
Kan förresten tala om att vår lackerare har haft stor nytta av din hemsida Micke!  Ibland behöver man kolla upp nån detalj hur lacken ska se ut, och då är din (och andra bussfotografers) hemsida suverän som komplement till lackschemat.  :)

/MrH

Bussmicke

Oj, kul att höra. kanske får hålla den lite mer uippdaterad i framtiden. Måste bara döpa om lite bilder.
309 som Blå-gul vore kul att fota. Blåvägen, då borde den vara synlig i Umeå då..
//Bussmicke.

hisen12

Citat från: MrH skrivet 15 februari 2014, 12:19:42 PM

Dag/tid för plåtningen ovan Johan?

/MrH

Måndag 3 Februari, turen med avgång 08:18 från Hällåsen. :)

MrH

Citat från: Bussmicke skrivet 16 februari 2014, 12:51:12 PM
Oj, kul att höra. kanske får hålla den lite mer uippdaterad i framtiden. Måste bara döpa om lite bilder.
309 som Blå-gul vore kul att fota. Blåvägen, då borde den vara synlig i Umeå då..

Tveksamt om den hinner bli klar... :-/

MrH

Bussmicke

Ska dit i maj också

Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.