En gammal interiörbild

Startat av pegee, 22 januari 2014, 17:32:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

pegee

Bilden är tagen i Tjuvkil i slutet på 70-talet när jag jobbade för GDG i Kungälv.
Bussen är ett av deras Alpusbyggen. Individnummer? Inte en aning!

Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

j-a

Trevligt :) någon av dom tidigare årsmodellerna 11xx,12xx,13xx serien ? 15xx eller 16xx serien och nyare hade röd klädsel :)sådant vill vi se mer av ;)

lycbr

Det var längesedan man åkte i en GDG med den klädseln.. Alla med denna klädseln måste blivit omklädda i slutet av 70-talet?! Kortet kan knappast tagits nere vid hövvet??! Gamla garageplan kanske?!

pegee

Kortet är taget precis där vägen delar sig ner till Tjuvkil och till Marstrand. Hade en beställningskörning
dit och hade lite tid över så jag roade mig med kameran medan jag väntade.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pegee

Det finns så många saker som man så här i efterhand ångrade att man inte gjorde "då"!
Det är en av dem  :-[