Bergkvarabuss Strängnäs [Bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 05 januari 2014, 19:49:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hmm, jag TROR inte jag visat dessa bilder tidigare, har nämligen knappt visas några bilder här på sistone överhuvudtaget så (vilket det självklart finns anledningar till).

Bergkvarabuss 118 på Nygatan, Strängnäs, numer avregistrerad verkar det som.

Bussen jag tog mig dit med, Bergkvarabuss 247.

Bergkvarabuss 601 på Kyrkogatan, i bakgrunden Tosteröbron.

Variationen var inte stor... Var två av dem nya MB-bussarna som var i trafik här tror jag  ::)

För att inte tjata på med en massor med olika bilder på samma buss, så tar vi Bergkvarabuss 602 istället då. Här på Södertäljevägen (man känner sig nääästan som hemma!)

Ödsligt på stationen nästan... dock rätt mycket folk sådär mitt på dan! Bussarna är: Veolia 3791, Bergkvarabuss 247 och så den där härliga 602 igen!

Fler bilder finns på jowahlen.se för den som ville se bilderna på samma buss, eller andra bilder (har lagt upp en del nytt sen sist jag skrev något) =)
//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmicke

Trevligt,  jag har också varit i Strängnäs och tagit bilder,  dock bara med Citaro.
Någon som vet om bussarna går på fasta omlopp?
När jag var där såg jag i stort sett samma bussar hela tiden och i vissa nummerserier syntes nästan ingen till.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Citat från: Joakim W skrivet 05 januari 2014, 19:49:59 PM

Bergkvarabuss 601 på Kyrkogatan, i bakgrunden Tromsöbron.

Tosteröbron - går mellan centrum och Tosterö...

Fina bilder!  ;D

Joakim Wahlberg

Citat från: Taunusch skrivet 06 januari 2014, 18:14:06 PM
Tosteröbron - går mellan centrum och Tosterö...

Fina bilder!  ;D
Ahh... har skrivit det i filnamnet på en annan bild, men inte kom man ihåg det för det..  ::)

Tackar!  :D
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)