12-åring i Dalarna tvingad kliva av buss i snöstorm

Startat av Ersa, 08 december 2013, 15:45:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 09 december 2013, 08:28:56 AM
Ställ er istället frågan - vad är de för en korkad förälder som släpper ut sitt barn att åka buss för det första ENSAM när man är 12 år? Och för det andra utan färdbevis.
DET är väl något att fundera på?
Tyvärr är det väl ofta så att dagens föräldrar i viss mån tror att allt löser sig bara någon annan tar hand om problemet - och sedan kan man gå bakvägen till tidningen och hänga ut folk, medan man egentligen själv som förälder har det fulla ansvaret för händelsen!

Och det var väl en konstig inställning att är det kallt tar man med 12-åringen, men är det varmt kan den stå ute o vänta....eh?

Det är väl inget konstigt alls. Jag åkte också buss ensam när jag var 12. Till kompisar och skolan.

Sen må det väl vara att föräldrarna skulle påmint denne pojke om att inte glömma kortet men det kanske dom gjorde och pojken bara "jaja" som dom flesta pojkar gör.

Som JH skriver så är det stor skillnad att lämna kvar någon i snöstorm eller i sol och värme.

Wetjo

Som jag skrev i en annan tråd så finns ingen skriven policy om glömda skolkort i Dalarna, utan man får göra som man tycker.  :-\
Jag har efterlyst en skriven policy i frågan hos trafikchefen på Dalatrafik och väntar på svar sedan sju veckor...