Huvudmeny

Huddinge 11/15 (Del 2)

Startat av Daniel T, 16 november 2013, 22:48:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel T

Del 1: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=60681.0

Scania-Bilar (DGM338)

Åkte sedan vidare med buss 865 till Glimmervägen där jag besökte Volvo och Busmarket.

Volvo Bussar (DNZ844)

Busline Sweden (CHY326)

Volvo Bussar (DYN551), årsmodell 2014 som ska till Nobina i Örebro.

Gabis Specialresor (TAO535)

Personalbussen (AZT549)

Personalbussen (DWU380)

Boule Buss (KHS332)

Rixbuss (PKT092)

Arriva 6223

Arriva 6227

F.d. Veolia Transport 2631

Arriva 6845

F.d. Arriva 6166

F.d. Arriva 6154

F.d. Arriva 6152

F.d. Arriva 6146

Keolis 6035

Nobina 6458

Arriva 6222

F.d. Nobina 5401

Buss i Väst 067

F.d. Arriva 6392

Buss i Väst 214

Hoppas att bilderna uppskattades. :)

Mattias Petersson

Tack du lägger upp desse bilderna gillar mest bussarna som har gått i skåne innan kul se dom igen.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Mack

Jag gillade personalbussen mest..men..så är jag ju lite som jag är också, haha.
Väldigt trevliga bilder i övrigt!

groenis

CHY 326 Iveco/Irisbus
Ryktet sa att denna hade lämnat Sverige, den fick motorbyte som tydligen inte fungerade därefter fick den en begagnad motor från en
lastbil med lite mer effekt.

Denna udda fågel var skön att köra men dessvärre mycket fel på , jag och verkstadspersonalen letade efter spolarbehållare som senare hittades under
förarplatsen och innehöll 5 liter och efter 2 liter så orkade pumpen inte suga upp mer vätska.

Toaletten var också mycket udda spolningen är recirkulerande och tömning gjordes så att man ställde bussen med öppna lastluckor kröp in
från motsatta hållet så att man var bakom toaletten för att öppna tömningsventilen.

Denna Irisbus kommer nog inte att få fler syskon i Sverige däremot så har den en massa småbröder byggda av Irisbus Slovenien Iveco First.

/Lennart

Kvarne

Trevligt.....!
Var kan Arriva 6845 tänkas hamna/rulla någonstans..?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Buzzlover

Någon som vet vart Arriva 6227 ska?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Niklas Bygdestam

Citat från: Dаniel skrivet 16 november 2013, 22:48:09 PM

Personalbussen (AZT549)

Personalbussen (DWU380)

Hoppas att bilderna uppskattades. :)

Jovisst uppskattas bilderna. Men jag kan inte låta bli att fästa mig lite extra för de här två bilderna. Speciellt den trevliga bilden med släpet :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mustman

Gabis Specialresor (TAO535)

Så Holmgrens bussen är redan såld alltså. Vet någon om den kommer att ersättas?

j-a

Citat från: groenis skrivet 16 november 2013, 23:59:41 PM
CHY 326 Iveco/Irisbus
Ryktet sa att denna hade lämnat Sverige, den fick motorbyte som tydligen inte fungerade därefter fick den en begagnad motor från en
lastbil med lite mer effekt.

Denna udda fågel var skön att köra men dessvärre mycket fel på , jag och verkstadspersonalen letade efter spolarbehållare som senare hittades under
förarplatsen och innehöll 5 liter och efter 2 liter så orkade pumpen inte suga upp mer vätska.

Toaletten var också mycket udda spolningen är recirkulerande och tömning gjordes så att man ställde bussen med öppna lastluckor kröp in
från motsatta hållet så att man var bakom toaletten för att öppna tömningsventilen.

Denna Irisbus kommer nog inte att få fler syskon i Sverige däremot så har den en massa småbröder byggda av Irisbus Slovenien Iveco First.

/Lennart
Var det den bussen som var Swebus stripad från början? :)

Carl Eric

Citat från: j-a skrivet 17 november 2013, 22:05:58 PM
Var det den bussen som var Swebus stripad från början? :)

Det stämmer, tillhörde Hydéns buss då! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Walter

DYN551 som är del lila ledbussen till Örebro lär väl bli Nobina 7697.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Buzzlover skrivet 17 november 2013, 15:22:17 PM
Någon som vet vart Arriva 6227 ska?

Tidigare uppgifter säger att Arriva 6221-6225,6227,6228, 6845 ska till Norrort.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Skulle inte 6844+6845 till Råsta +Lunda?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

S Svensson

När kom UDS745 och RGP559 till Bus Market ? Jag ser i bilregistret att de är avställda men fortfarande påförda BiV !