Keolis 5155 har brunnit upp

Startat av tågluffaren, 11 november 2013, 09:35:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

Igår började Keolis 5155 brinna i Hornsbergshallen, bussen blev helt utbränd och ytterligare ca 20 bussar rökskadades och vädrades under natten.

DEB

Tråkigt. Så här såg bussen ut när den var hel för inte ens två månader sedan...

Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Robban

Alltid tråkigt när bussar brinner, minns att jag hade tidig tjänst dagen efter 5352 (var det väl) brann upp inne i uppställningshallen i Hornsberg för en himla massa år sedan.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Karsten

Citat från: Robban skrivet 11 november 2013, 19:57:54 PM
Alltid tråkigt när bussar brinner, minns att jag hade tidig tjänst dagen efter 5352 (var det väl) brann upp inne i uppställningshallen i Hornsberg för en himla massa år sedan.

/Robban

5352 var det, en riktig brasa...

Bussmicke

Det sjuka är att jag fotograferade bussen bars ett par veckor innan och jag hann inte komma tillbakaffrån semestern innan dethhade skett.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HobAnton



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


HobAnton

Bilderna visar 5155 efter olyckan..



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


Bussmicke

Ingen bild utifrån?
/BM i Köpenhamn

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus_J

Den var urbränd i fronten och svart på sidorna till i höjd med framhjulen ungefär..

HobAnton

Här är 5155 från utsidan..



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


Buss-busen

Citat från: Robban skrivet 11 november 2013, 19:57:54 PM
Alltid tråkigt när bussar brinner, minns att jag hade tidig tjänst dagen efter 5352 (var det väl) brann upp inne i uppställningshallen i Hornsberg för en himla massa år sedan.

/Robban

Om man jämför med annat som brinner, t ex hus, lägenheter, bilar och båtar, så kommer bussar ganska långt ner på listan.