Huvudmeny

Lite blandat....

Startat av bjalle, 06 november 2007, 15:32:11 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: Busstobbe skrivet 06 november 2007, 20:46:39 PM
Njaa, x500/x700 anger väl om det är låggolv resp. lågentré? Har för mig att det debatterades nån annanstans här på forumet nyss?
Både 7500 och 7700 är låggolvbussar, 7500 tillverkad i Säffle, 7700 tillverkad av Carrus. Anger inte om det är en ledbuss, då får man titta efter att A i chassinamnet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Bussmicke

Absolut, ett av favoplsterna i landet..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Busstobbe skrivet 06 november 2007, 20:46:39 PM
Njaa, x500/x700 anger väl om det är låggolv resp. lågentré? Har för mig att det debatterades nån annanstans här på forumet nyss?

Är det inte så att 5 som andra siffra är lättmetallkaross (dvs det som förut var Säffle) och 7 är stålkaross (dvs det som förut var Carrus)?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 07 november 2007, 22:58:22 PM
Är det inte så att 5 som andra siffra är lättmetallkaross (dvs det som förut var Säffle) och 7 är stålkaross (dvs det som förut var Carrus)?

//Jonas G

Jo visst är det så.