Ny Citaro FL i Lund

Startat av Cyklisten, 05 november 2007, 16:01:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Idag stannade jag i Lund i ca. en timme istället för att åka direkt till Eslöv. När jag var på väg till tåget så kom något lite oväntat, först trodde jag att det var en vanlig Citaro med utbytt skylt, men efter en stund sprang jag en bra bit fram (hade teleobjektivet på kameran) och tog en sådan bild. Så det blir slut med Integro på stadslinjerna?

Möllers

Va trevligt bild Cyklisten  :)
Är den snyggaste MB Citaron i Lund helt klart  :o

Rickardo

Tack för snygg bild! Nya Citaro är ett lyft. Skulle vara kul att se den bakifrån.
Någon som vet hur många nya bussar som ska komma?

Mvh Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 05 november 2007, 16:01:24 PM
Idag stannade jag i Lund i ca. en timme istället för att åka direkt till Eslöv. När jag var på väg till tåget så kom något lite oväntat, först trodde jag att det var en vanlig Citaro med utbytt skylt, men efter en stund sprang jag en bra bit fram (hade teleobjektivet på kameran) och tog en sådan bild. Så det blir slut med Integro på stadslinjerna?

Bussmicke

trevligt!
Kollade du inte vad bussen hette för nummer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Lundén

Citat från: Bussmicke skrivet 05 november 2007, 17:50:14 PM
trevligt!
Kollade du inte vad bussen hette för nummer?

Bergkvara 234, ASC679
// Anders

Cyklisten

Jo, här kommer en dålig bild bakifrån, som ska svara på din och Rickardos frågor.

Jeppe Hagelbäck

Trevligt!

Kommer det att dyka upp fler, hur många isf?

/Jeppe

Cyklisten

Skånetrafiken skrev att det var 6 bussar som krävdes för utökad trafik, och Integro kan ju inte användas som långvarig lösning, så...

Rickardo

Tack för bilderna Cyklisten... :) Riktigt snygg buss.
Vilka små dekaler (heter det så?) för Skånetrafiken det var bak i fönstret plus fram på bussen.
Mvh Rickardo

Simon Bertilsson

Läcker som bara den! Blekingetrafiken har ju haft den modellen ett tag med en riktigt fin färgsättning, men den gör sig banne mig (om möjligt) ännu bättre i grönt! Vore skoj att se en interiörbild.

Vad är integro?

Bernt Talbrant

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 november 2007, 00:59:07 AM

Vad är integro?

En sådan här till exempel. :D  En av de Mercedes Integro man kört med i Lund under hösten i väntan på de nya bussarna. Denna reprisbilden visar Bergkvarabuss 188 på Västra Mårtensgatan som extrabuss på linje 6 från S:t Lars den 11 oktober.

Walter

Citat från: Rickardo skrivet 05 november 2007, 21:53:55 PM
Tack för bilderna Cyklisten... :) Riktigt snygg buss.
Vilka små dekaler (heter det så?) för Skånetrafiken det var bak i fönstret plus fram på bussen.
Mvh Rickardo

Ja dom frångår tidigare design vad gäller storlek och färg. Man kanske har bytt på senare tid. Den tidigare modellen syntes ju sämre men var i större storlek.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Walter skrivet 06 november 2007, 09:42:30 AM
Ja dom frångår tidigare design vad gäller storlek och färg. Man kanske har bytt på senare tid. Den tidigare modellen syntes ju sämre men var i större storlek.

Bakloggans placering är för att ev. reklam inte ska dölja den.
Främre loggan hade inte kunnat vara mycket större.

/Jeppe

Cyklisten

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 06 november 2007, 01:07:00 AM
En sådan här till exempel. :D  En av de Mercedes Integro man kört med i Lund under hösten i väntan på de nya bussarna. Denna reprisbilden visar Bergkvarabuss 188 på Västra Mårtensgatan som extrabuss på linje 6 från S:t Lars den 11 oktober.

Och då fick man en toalett på stadsbussen ;)

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 06 november 2007, 17:35:09 PM
Och då fick man en toalett på stadsbussen ;)

Nästan att den skulle haft vikarie-dekaler, här kommer en grön buss!  :P
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!