Huvudmeny

Diggablaste busstypen

Startat av Bussmicke, 31 juli 2013, 00:49:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrH

Citat från: Bussmicke skrivet 31 juli 2013, 18:40:44 PM
Tur att man har varit Där och slapp se Citaro

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Smaken är som baken  ;D Snyggare design på buss än Citaro får man leta efter.

tycker
/MrH

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2013, 16:45:52 PM
Aldrig hört ordet Diggare?

Ikarus 260/280? Är Superdiggabel

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Diggare absolut. Diggabel nej. :)

admin

För att inte spåra ur detta mer med språkfrågor mm så påminns det om att trådens huvudämne är ett annat. 

Bussmicke

Citat från: MrH skrivet 01 augusti 2013, 21:26:33 PM
Smaken är som baken  ;D Snyggare design på buss än Citaro får man leta efter.

tycker
/MrH
Åker man österut så är det bussar därifrån man vill se,  inte en massa tyska bussar eller uttjänta svenska bussar man sett till leda på här hemma.  Det är därför Baltikum är tämligen ointressant. Inte särskilt kul att se samma saker där som man såg tidigare hemma..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrH

Citat från: Bussmicke skrivet 02 augusti 2013, 17:06:46 PM
Åker man österut så är det bussar därifrån man vill se,  inte en massa tyska bussar eller uttjänta svenska bussar man sett till leda på här hemma.  Det är därför Baltikum är tämligen ointressant. Inte särskilt kul att se samma saker där som man såg tidigare hemma..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Kan inte helt hålla med  :P I Sydamerika (för att ta ett exempel) ska det ju finnas massor av bussar av svenskt märke. Kan knappast tycka det vore ointressant att se dessa, tvärtom. Uttjänta svenska bussar däremot, är en annan sak där håller jag med.

/MrH

HJP

Citat från: moenia skrivet 01 augusti 2013, 18:43:16 PM
Så typ "digg-bar"?
Ja, eller "häftig", "läcker", "ball", med flera synonymer.
Tror inte att ordet "diggabel" används utanför buss-, och spårvagnskretsar. Möjligen järnvägskretsar. Nu menar jag alltså bland sådana människor som - ur hobby/intressesynpunkt - gillar dessa företeelser.

HJP

moenia

Lustigt. Fult ord var det i alla fall.