Huvudmeny

Swebus 1709....[1bild]

Startat av Kvarne, 15 mars 2013, 18:48:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niclas Wennerlid

Tillika tidigare SL/SL Buss AB/Busslink H46 4223. Den har man rullat många mil med i Nacka/Värmdö.

// Niclas

Bussmicke

Tack för alla bilder Kvarne

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Alex Ljusteröbon

Den där åkte man mycket när man var mindre! :D
Väldigt kul att se den igen :D
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Matte

Undra om det va denna som va placerad i Ribby-Ösmo förut när den va hyffsat ny. Det va iallafall en av dessa som en tid va placerade där som jag åkte 841 till Skolan med varje dag.

Niclas Wennerlid

Nej, det var med största sannolikhet 4225 du åkte med då, den var placerad i Ösmo från början.

4221 placerades i Råsta, 4222 och 4223 i Björknäs och 4224 i Tyresö. Så småningom placerades alla i Björknäs.

// Niclas

MrH

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 18 mars 2013, 17:19:34 PM
Nej, det var med största sannolikhet 4225 du åkte med då, den var placerad i Ösmo från början.

4221 placerades i Råsta, 4222 och 4223 i Björknäs och 4224 i Tyresö. Så småningom placerades alla i Björknäs.

// Niclas

Ah, kul med denna kompletterande information! Visste inte att Råsta och Ösmo hade någon av dessa.
Själv körde jag dessa först i Björknäs, då hade dem nog fortfarande Brose automatrulleskyltning. När Swebus tog över Björknäs fick dem inv.nr 1705-1709 och placerades i Tyresö dit jag redan förflyttat mig. Vid den tidpunkten hade dem redan konverterats till Brose matrisskyltar vill jag minnas.

/MrH