Huvudmeny

Upplands Lokaltrafik

Startat av Ove Bojarp, 29 oktober 2007, 14:11:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Hur många fordon Volvo 8700 väntar man?
Det har kommit en 3:e nu till Östersund, oregad,
så nu finns här karossnr: 3693, 3694 och 3695.
Ingen av dem har boggie.

IntresseTrafik

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig med om det är lågentré eller normalgolvade bussar.
Som KR Trafik har köpt för UL.

Peter Öden

Hej !

Vlo 8700 för UL-trafiken, är det chassie B 12M eller B 12B ??

Mvh Peter Ö

Soe

Mycket riktigt.
KR Trafik har tre 8700 på väg till Uppsala, de är normalgolv med B 12B och braunhandikapplyft därför dubbeldörrar.
De har fått inventarienummer 235-237.

Soe

Jan

Citat från: Soe skrivet 29 oktober 2007, 18:58:28 PM
Mycket riktigt.
KR Trafik har tre 8700 på väg till Uppsala, de är normalgolv med B 12B och braunhandikapplyft därför dubbeldörrar.
De har fått inventarienummer 235-237.

Soe

Här har någon fattat poängen. Nomalgolv och hkplift. Vet inte om det är UL eller KR som har klyftiga ideer.
I branschen i 40 år

Soe

Just så ska det vara. Dessutom är braunliften helt överlägsen U-lyften som Volvo tidigare monterat in. Den tar flera minuter att göra i ordning för lyft och lika lång tid att få tillbaka. Inte många förare gillar det. Vi har braunliften sedan tidigare i våra MB Integro och dom fungerar mycket bra. Den ligger monterad i en kassett i bagaget och kommer fram under sista trappsteget. På 25 sekunder är det klart att lyfta.

Vem som bestämt att det ska vara lyft vet jag inte.

Soe

Walter

Citat från: Soe skrivet 30 oktober 2007, 18:13:29 PM
Just så ska det vara. Dessutom är braunliften helt överlägsen U-lyften som Volvo tidigare monterat in. Den tar flera minuter att göra i ordning för lyft och lika lång tid att få tillbaka. Inte många förare gillar det. Vi har braunliften sedan tidigare i våra MB Integro och dom fungerar mycket bra. Den ligger monterad i en kassett i bagaget och kommer fram under sista trappsteget. På 25 sekunder är det klart att lyfta.

Vem som bestämt att det ska vara lyft vet jag inte.

Soe

FRamtida tillgänglihetskrav gör att antingane har du lågentre eller lyft
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!