F.d SJ 2708 i Kungsbacka

Startat av Bengt H, 11 februari 2013, 21:07:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt H

Den 23 april 1974 stod denna trevliga Scania-Vabis BF73 med Hägglundskaross vid stationen i Kungsbacka. Bussen tillhörde då Hällingsjö busstrafik men hade ett förflutet som SJ 2708

Ulf Fernestad

Godkväll Bengt H
Den 19/11- 2011 så la du ut en bildserie från Trollhättan ( Örebroare och andra i Trollhättan) bilden längst ner är samma buss som i Kba
fd. SJ 2708, fast då som Larsson i Främmestad som ägare
ps trevlig historik som du visar oss här // Ulf F

Bengt H

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 11 februari 2013, 21:56:52 PM
Godkväll Bengt H
Den 19/11- 2011 så la du ut en bildserie från Trollhättan ( Örebroare och andra i Trollhättan) bilden längst ner är samma buss som i Kba
fd. SJ 2708, fast då som Larsson i Främmestad som ägare
ps trevlig historik som du visar oss här // Ulf F

Gokväll själv!

Det var mycket uppmärksamt av dig att hitta att jag hade denna buss från mer än ett tillfälle hos fler än en ägare. Det hade jag missat. Låt oss ta båda samtidigt. Hällingsjövarianten var röd, vill jag minnas och var inte Främmestads creme och blå? Eventuellt har bussen varit avregisterad emellan ägarbytet. Vid denna tid borde bussen annars ha behållt slutsiffran. Främmestadsbussen plåtade jag den 30 november 1968.

Citat från: Bengt H skrivet 11 februari 2013, 21:07:43 PM

SJ Buss

Minns brodern, 2704, som den första med "vit ratt och pysbromsar" som kom till SJ i Hh.

Bussmicke

Hh?  Alla kan inte SJ:s alla fortkortningar.. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 19 februari 2013, 13:10:16 PM
Hh?  Alla kan inte SJ:s alla fortkortningar.. :)

Hh är SJ:s (numera Trafikverkets) signatur för Hallstahammar, så om förkortningen är rätt använd så är det alltså denna ort som avses.

SJ Buss