Huvudmeny

CN113 i Västerås

Startat av DEB, 01 februari 2013, 21:11:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

CN113 i Västerås, en vanlig syn...? Det skulle man kunna tro om man ska utgå från dagens besök som gav betydligt bättre resultat än jag vågade hoppas. :)

VL 265 behövde jag bara vänta på i ett par minuter efter mitt tågs ankomst. Här rullar den förbi centralstationen som övningsfordon.

VL 260 passerar här Södra ringvägen, även den i form av redskap för blivande bussförare.

VL 261 fortsätter kämpa, om inte 257 har slopats är detta troligen den sista CN113 normalgolv som finns kvar i reguljär trafik. Här ska den ge sig av på linje 511 mot Hallstahammar från centralstationen.

Mikey gjorde mig sällskap under större delen av besöket, han lägger säkert gärna ut sina bilder från dagen här också. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikey

Du tog det roligaste, så jag lägger in lite av de andra fordonen då :D

VL 283

VL 261

VL 299 (Som enligt registreringsskylten är f.d VL 280 ;) )

Och ifall ni börjar undra, så finns det faktiskt några moderna bussar också :)

Bussmicke

Man har flyttat hit 652 från Köping, såg ni den?
I morse såg jag den på linje 25, tyvärr för mörkt. i kväll såg den, Tyvärr Ej i trafik så ingen bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

652 fick jag i tisdags. Dock visste jag inte att det var något speciellt med den, så jag det blev bara en "Ej i trafik"-bild.

Bussmicke

261 körde avgången 14:20 på linje 46 idag. 652 var dessvärre inte tursatt i eftermiddag.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Kul att höra att 261 är kvar! :D

257 samt övriga avställda CN113 är numera registrerade på Bus Trade Center. Även 822-824 och 828, samt 637-645 (Utom 642!) har skrivits över dit nu. Inte många normalgolvsvagnar kvar nu där ute alltså... :-\

Bussmicke

Citat från: Bussmicke skrivet 22 februari 2013, 14:27:26 PM
261 körde avgången 14:20 på linje 46 idag. 652 var dessvärre inte tursatt i eftermiddag.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Igår morse hade jag bättre tur med 652

//Bussmicke.