Norrortsvagn (Arriva) på linje 524 (NU MED BILD)

Startat av Mikael T Nilsson, 18 januari 2013, 20:25:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Tack för era intressanta svar. Nu ikväll hade en av Arriva Okvistas Scania Omnilink-kortvagnar, 7064, letat sig ner till Danderyd och trafikerade Danderydslinje 602V.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikey

Är det någon som vet om Märsta över huvudtaget har något att göra med Vallentuna längre, eller har man klippt av banden helt? Det verkar onekligen som alla vagnar i Vallentuna tillhör Täby nu, och inte i Märsta längre då de både syns på depån där och går i trafik i Täby. Sist jag passerade Märstadepån hade man dessutom ställt andra fordon på de platser Vallentunabussarna brukade ha när de var på besök...

Bussmicke

Går 75xx enbart i Upplands Väsby nu och 78xx-led i Märsta?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 21 januari 2013, 19:47:19 PM
Tack för era intressanta svar. Nu ikväll hade en av Arriva Okvistas Scania Omnilink-kortvagnar, 7064, letat sig ner till Danderyd och trafikerade Danderydslinje 602V.

Jag körde 7067 igår också.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 22 januari 2013, 10:12:38 AM
Jag körde 7067 igår också.

Tack för info. Är det Täby- eller Vallentunatjänster du kört?
Är 7064-7068 kvar i Okvista/Vallentuna eller finns de numera i själva Täbydepån?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 22 januari 2013, 16:50:33 PM
Tack för info. Är det Täby- eller Vallentunatjänster du kört?
Är 7064-7068 kvar i Okvista/Vallentuna eller finns de numera i själva Täbydepån?

Täby. Men vi har tydligen rätt stor vagnbrist nu, så vagnarna kanske flyttas runt p.g.a det just nu.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 22 januari 2013, 17:42:16 PM
Täby. Men vi har tydligen rätt stor vagnbrist nu, så vagnarna kanske flyttas runt p.g.a det just nu.

Aha, tack för info. Då förklarar det varför en del kortvagnar i 70xx-serien förekommer i trafiken kring Danderyd just nu.
Vänliga hälsningar,

Mikael