Huvudmeny

Scania Citywide

Startat av Bussmicke, 10 januari 2013, 22:53:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

bussar, 4 olika inredningar..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mil

vet i fasen vilken som var snyggast rent ut sagt verkar vara hopplockade saker. Dock det med stängernas färger skulle man kunna tro det är någe test om synlighet etc men det tror jag ej

Jacob

7691 är ju helt klart fulast invändigt. Tycker de andra tre ser rätt fina ut men jag skulle vilja se dem i verkligheten innan jag bestämmer mig. Riktigt fina bilder var det också!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mattias Petersson

Tycker Nobina 7692 var snyggast passar bra med färgen gula stolpar på grönt tyg.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Andreas91

Är ej helt säker på vilken jag helst skulle ta, men jag tror min röst faller på 7690 som den med snyggaste inredningen!  :) Jag gillar 7690-7692 rent generellt då jag gillar att man har vågat testa sig fram lite. 7690 gillar jag som sagt, kanske 92 är lite väl vågat för min personliga smak, men 91 är nog tyvärr snäppet värre ändå (orange stänger kombinerad med en brytande färg kanske - inslag av vit eller svart kanske? =) Funderade även ett tag hur mörk grön skulle vara, men det kanske ger lite för mycket 70-talskänsla.)

Varför har jag inte nämnt 89an ännu? Jo, jag misstänker att det kanske är lite nytänk på stolstygerna där med, men i övrigt upplever jag den, åtminstone här och nu, som en OmniCity/OmniLink som redan rullar i ett några hundratal i SL-trafiken, så en vacker dag hade jag kanske rent av inte upplevt någon direkt speciellt med just den klädseln (tycker iofs att hela bussmodellen CityWide i sig skriker Omni, men det skall jag inte klandra klädseln för! ;) ).

Fina bilder för övrigt!

tågluffaren

Hur kom du in på garaget och dessutom in i bussarna?

Camilla

7692 såg ju för gräslig ut invändigt

Jacob

Citat från: tågluffaren skrivet 10 januari 2013, 23:41:36 PM

Ja du det är ju inte allt för svårt att besöka bussdepåer och be någon på depån att öppna bussarna i fotosyfte. Bara man talar om vad ärendet gäller så ska det inte vara problem. Och just Bussmicke är ju välkänd bland bussfotograferna.

T.ex Nobinas depå i Uppsala anmälde jag mig i driften och fick en "besökare"-skylt och blev informerad om några regler. Sedan fick jag gå och fotografera fritt.

//Jacob

Bussmupp

Aldrig varit så förtjust i Scanias nyare bussar, men 7692 var ju hyfsat snygg invändigt.

Bussmicke

Citat från: tågluffaren skrivet 10 januari 2013, 23:41:36 PM

Hur då kom in? Gick bara in på garaget till bussarna via TX.
In i bussarna är genom rutan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B

Gardiner och bagagehyllor i en stadsbuss?! På regionbussar är bagagehylla placerad på detta sätt annars något mycket bra. Att sitta inklämd mellan hjulhus och förarbås är ändå inget trevligt och det är inte dumt att kunna placera större väskor ordentligt istället för på sätena.

Walter

Detta är ju testbussar så varför inte testa nya lösningar och färger invändigt. Snyggt vet jag inte men kul och annorlunda.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

yngrot

7692  och även 7691  är ju hemska .. starka färger är inte så lyckat..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cyklisten

Bara 7691 som jag ogillar... Har FÖ kollat 7689 på Transportstyrelsens bilegister och den står som "Registreringsnummer: DOO504 Fabrikat: SCANIA CITYWIDE 3 AXLIG". Ska man verkligen använda sig av handelsnamnet istället för modellbeteckningar?

Jacob

Har bestämt mig nu. 7690 är helt klart snyggast. Väldigt stilren men inte allt för vanlig. Ser även ut som att det är "trä" på väggarna vilket uppskattas!

//Jacob