SL: Förköpsremsorna får längre giltighet

Startat av Ersa, 09 januari 2013, 19:12:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

"När de här remsorna trycktes var det tänkt att förköpsremsornas ersättare reskassan skulle vara helt på plats vid den här tiden. Nu har det inte gått riktigt så snabbt som vi hade tänkt oss, och därför får remsorna vara kvar ända fram till 31 augusti 2013."

http://sl.se/Om-SL/Nyheter/Forkopsremsorna-far-langre-giltighet/

Ted Selander

Det var ju min förhoppning!
Jag ska sätta upp mig på en körtjänst på 40-årsdagen den 18/2. 1973 var det linje 62 som blev premiärlinje, med brydda äldre damer som ännu inte förstått vitsen med remsan, och som hade 60 öre beredda i vanten, och nu tvingades plocka fram tre tioöringar till. De låg förstås längst ner i portmonnän, som i sin tur låg längst ner i väskan.

J0han

Citat från: Ersa skrivet 09 januari 2013, 19:12:13 PM
"När de här remsorna trycktes var det tänkt att förköpsremsornas ersättare reskassan skulle vara helt på plats vid den här tiden. Nu har det inte gått riktigt så snabbt som vi hade tänkt oss, och därför får remsorna vara kvar ända fram till 31 augusti 2013."

http://sl.se/Om-SL/Nyheter/Forkopsremsorna-far-langre-giltighet/

"ALLA remsor" undra om det gäller även dom som gick ut för flera år sedan??

Ersa

Citat från: Johan Ek skrivet 09 januari 2013, 22:26:51 PM
"ALLA remsor" undra om det gäller även dom som gick ut för flera år sedan??

Knappast. Säkerligen enbart den senaste modellen som syns på bilden. Dvs de har slutdatumet 31 december 2012 tryckta på sig.

Måns Johannesson

Citat från: Ersa skrivet 09 januari 2013, 22:35:59 PM
Knappast. Säkerligen enbart den senaste modellen som syns på bilden. Dvs de har slutdatumet 31 december 2012 tryckta på sig.

Jo, det är ju så det står på hemsidan. "Har du en förköpsremsa som slutar gälla den 31 december 2012? Då kan du strunta i det och fortsätta åka på den även efter nyår..."

/Måns

Anders C

Och resterande kuponger kan lösas in mot reskassa. Då återstår bara möjligheten att även lösa in föregående årsmodell på remsa mot respengar. (Jag har fyra kuponger á 11,25 kr kvar på en 180 kr-remsa.)