Huvudmeny

Katten

Startat av Ersa, 22 oktober 2007, 06:02:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 15 november 2008, 13:12:32 PM
Våran katt "Frisse".  Finns ej längre med oss. :'( . 18 år fick vi tillsammans åtminstånde  :)

/ Henrik

Det var leit å høre. Vår "Pelle" på 18 1/2 år har det fortsatt bra, såvidt jeg vet. Men noe senil er han blitt ... :)


"Pelle" på plenen på 18-årsdagen sin, 12.05.2008.


Citat från: Camilla skrivet 16 november 2008, 00:37:04 AM
Min fördettakatt hon är nu mera i katthimlen hon blev 15år men jag blev tvungen att ta bort henne för hon fick tumörer i magen.

Det måtte vi med "Trulte", mora til "Pelle" også. Det var i 1998, da hun var 12-13 år gammel.
Det var vel p-pillene som ga henne svulstene.
Mvh.
Øyvind Berg

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Henrik Palmqvist

Vi hade en katt som hette Eskil.  Tyvärr blev han inte så gammal, knappt 1 år.  Blev påkörd av en bil  :( .



/ Henrik

Jens Christesen

Citat från: Jens Christesen skrivet 25 oktober 2007, 19:56:47 PM
her er min kat "Oscar"


Oscar fik onsdag en lille "bror"

Paul:






hälsning

Jens




Henrik Palmqvist

2 kompisar  :)


Usch vad jobbig den där hunden är...


Kan du inte komma ner och leka?...   du är tråkigt...

/ Henrik


Mathias Rickman

lägger upp 2 bilder på min familjs katter

Kajsa på en va sina favo sov plats.


Min familjs andra katt som ligger i sin lilhusses soffa. Obs kartongen står inte kvar där

Mathias



Möllers

#66



Drängen

Kul att se kattinnehavet. Har själv ingen katt länger, men tidigare fanns det katt i hushållet. Bl.a en hankatt som var tokig i bananer!. Satt man på nedervåningen och skalade en banan, vaknade han på övervåningen och kom ner och tiggde. Hans mor var galen i chips, med "ranchkryddning". Speciella djur.

j-a



Grannens katt på besök :)

Richard

Här kommer Misse o Pytagoras


Min kisse Misse  Han heter faktiskt Misse


Min andra kisse  han heter Pytagoras

yngrot

Dax för en uppdateribg nu .. Det dök upp en lite eländigt mager honkatt dräktig oxå så klart som nån förmodligen dumpat ute i vår lilla by.. Hon bestämde sig för att bo hos oss och djurvänner som bi är så fick hon ju det... i går fick hon 5 ursöta ungar  men  vem skall ta hand om dem ?? Vi har ju redan 5 st här hemma .. nån som vill köpa en så hör av er... 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jens Christesen

Oscar i sne - 30.01.2010



Mölle-Mats



Husets herre Dexter (uppkallad efter den amerikanske jazzsaxofonisten Dexter Gordon, som bodde och verkade i Köpenhamn några år på 70-talet). Fyller 11 år i dagarna - en kille i sina bästa år, precis som husse ...  ;D

Ingwar Åfeldt

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 22 november 2008, 16:11:12 PM
Vi hade en katt som hette Eskil.  Tyvärr blev han inte så gammal, knappt 1 år.  Blev påkörd av en bil  :( .



/ Henrik

Tråkigt öde för Eskil. Hans tvillingbror bor hos oss i öknen, Spike heter han.



Jens Christesen

Hej,

Wilma, 3 år

21. Mai 2010:


Jens