Skyttelbussar på Arlanda 15/9

Startat av Mikey, 15 september 2012, 16:15:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

I samband med Öppet hus idag körde man som vanligt skytteltrafik ut till startbanan. Till skillnad mot tidigare så körde man tyvärr inga ledvagnar idag, tydligen hade allt för många ledvagnar fastnat och kört in i stenar och stolpar mm förra året.

Först ut en av Swedavias alla korta MAN-kortvagnar, här med en forummedlem glatt vinkandes bakom ratten :)

Arriva hjälpte till med några av sina finaste kortvagnar

Och även flygbussarna var där

Ute på taxibanan stod en av de nya hybridbussarna. Börjar det inte bli dags att sätta dem i trafik snart?

Detta var det enda intressanta för det här forumet idag. Resten av tiden spanade jag in gamla flygplan ;)

Johan Hansson

Fina bilder.
Totalt var vi ca 8-9 bussar som körde skytteltrafik fördelat på

Swedavia 2 st
Arriva 3 st
Flygbussarna 3-4 st

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmupp

Så det var flera forummedlemar som var där. Som muppade flyg! Trodde jag var den enda. :D

Tyvärr så blev det inte så många bussbilder för min del. Flybilderna kommer dock läggas upp, och om någon är intresserad är det bara att fråga. ;D

Daniel T

Riktigt snygg bild på hybridbussen! :D

Mikey

Tack till er! :)

Bussmupp: Med en Caravelle och DC-8 på plats kan man ju bara inte låta bli att spana in dom... ;)

Bussmupp

Citat från: Mikey skrivet 15 september 2012, 20:38:54 PM
Bussmupp: Med en Caravelle och DC-8 på plats kan man ju bara inte låta bli att spana in dom... ;)

Så sant som det är sagt! Jag åkte in av precis samma anledning.

Johan Hansson

Volvo hybridbussarna kommer att sättas i trafik när utrustningen ifrån Scania bussarna flyttats över och all personal genomgått obligatorisk utbildning på bussarna.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

the0fiskis

lägg gärna upp dem övriga bilder i ot :)

Bussmupp

Tonniiie