Nobina 0081 och 0082 nu som blåbussar (bilder)

Startat av bussgrabben, 29 augusti 2012, 18:33:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

Citat från: bussgrabben skrivet 30 augusti 2012, 16:54:36 PM
Finns det någon som har inredningsbilder på dessa bussar liggandes?

ser ut som alla b9s med "regionalstandard", blåa stolar och röda gardiner, bakre barnvagsplats och den "nya" instrumentpanelen

rättar mig själv det är säkert gråa gardiner i dessa, dem 5 som kom till Björknäs hade röda gardiner, medans övriga hade grå (har jag för mig)

Mikael T Nilsson

Tack för dessa mycket trevliga bilder! Jag minns att dessa B9S strax efter nyleverans (under Tyresötiden) var vanliga på linjerna 435C och 446C som utgick från Cityterminalen mot Värmdö och Nacka.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 augusti 2012, 20:39:47 PM
Tack för dessa mycket trevliga bilder! Jag minns att dessa B9S strax efter nyleverans (under Tyresötiden) var vanliga på linjerna 435C och 446C som utgick från Cityterminalen mot Värmdö och Nacka.

Du blandar inte ihop dem med de 00xx-vagnar som fanns hos Nobina Nacka/Värmdö?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

Citat från: Carl Eric skrivet 01 september 2012, 16:45:40 PM
Du blandar inte ihop dem med de 00xx-vagnar som fanns hos Nobina Nacka/Värmdö?

nej han har helt rätt, tyresö körde linjerna när dem var nya några månader eftersom Sl beställt så sent hade nacka/värmdö ingen möjlighet att ända i omloppen, tyresö kunde då snabbt stå till förfogande

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 01 september 2012, 16:50:13 PM
nej han har helt rätt, tyresö körde linjerna när dem var nya några månader eftersom Sl beställt så sent hade nacka/värmdö ingen möjlighet att ända i omloppen, tyresö kunde då snabbt stå till förfogande

okej, det var så det låg till! Tack för info!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: bussgrabben skrivet 30 augusti 2012, 16:54:36 PM
Finns det någon som har inredningsbilder på dessa bussar liggandes?

Hittade dessa, tagna innan bussen sattes i trafik: